Augmented reality ve fashion marketingu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Harantová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Kohoutová, Bára
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:03Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:03Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55242
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá rozšířenou realitou v odvětví fashion marketingu. Teoretická část popisuje vývoj a historii módy, vztah módy a marketingu, vývoj a historii rozšířené reality, vztah AR a marketingové komunikace, rozdíly mezi AR a VR, AR techologie a mobilní AR. Praktická část se zabývá rozšířenou realitou ve fashion marketingu v kontextu s využíváním virtuálního zkoušení oblečení. Cílem této práce je metodou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů zjistit, jaké je vnímání virtuálního zkoušení oblečení v očích generace Z. |
|
dc.format |
70 s. (84 658 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rozšířená realita
|
cs |
dc.subject |
augmentovaná realita
|
cs |
dc.subject |
fashion marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
virtuální zkoušení oblečení
|
cs |
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
fashion
|
cs |
dc.subject |
móda
|
cs |
dc.subject |
augmented reality
|
en |
dc.subject |
fashion marketing
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
virtual clothing fitting
|
en |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
fashion
|
en |
dc.title |
Augmented reality ve fashion marketingu |
|
dc.title.alternative |
Augmented Reality in Fashion Marketing |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Nemeškalová, Markéta |
|
dc.date.accepted |
2024-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the augmented reality in the fashion marketing industry. The theoretical part describes the development and history of fashion, the relationship between fashion and marketing, the development and history of augmented reality, the relationship between AR and marketing communication, the differences between AR and VR, AR technology and mobile AR. The practical part deals with augmented reality in fashion marketing in the context of the use of virtual clothing fitting. The aim of this thesis is to use the method of in-depth semi-structured interviews to find out what the perception of virtual clothes trying on is in the eyes of Generation Z. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68243
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account