dc.contributor.author |
Jangl, Patrik
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:30:26Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:30:26Z |
|
dc.date.issued |
2010-07-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36842
|
|
dc.description.abstract |
Disertační práce se zabývá marketingovým konceptem, který se jmenuje tržní orientace. Cílem výzkumu bylo vytvoření validního modelu tržní orientace českých a německých high-tech firem ve zpracovatelském průmyslu s akcentem na současné trendy v managementu a marketingu. Empiricky byla zkoumána vazba mezi tržní orientací, inovacemi a výkonností firem. Nakonec byla testována invariance českého a německého modelu. Hlavními metodami analýzy dat, které vedly k dosažení cílů, byly explorační a konfirmační faktorová analýza, korelační a regresní analýza. Za nejdůležitější přínosy disertační práce lze považovat zkonstruování modifikovaného modelu měření tržní orientace. Dále vytvoření regresního i strukturálního modelu ?tržní orientace ? inovace? a ?tržní orientace ? firemní výkonnost? včetně komparace českých a německých modelů. Výsledky této práce přispějí k lepšímu pochopení konceptu tržní orientace v našich kulturních podmínkách, jak v teoretické, tak i v praktické rovině. |
|
dc.format |
146 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
cs |
dc.rights |
Bez omezení |
cs |
dc.subject |
konstrukce měřící škály
|
cs |
dc.subject |
modifikovaná měřicí škála tržní orientace
|
cs |
dc.subject |
MMOS
|
cs |
dc.subject |
modifikovaný model tržní orientace
|
cs |
dc.subject |
MMOM
|
cs |
dc.subject |
index tržní orientace
|
cs |
dc.subject |
Customer Intelligence Generation
|
cs |
dc.subject |
Competitor Intelligence Generation
|
cs |
dc.subject |
Intelligence Dissemination & Integration
|
cs |
dc.subject |
Responsiveness to Market Intelligence
|
cs |
dc.subject |
inovace
|
cs |
dc.subject |
firemní výkonnost
|
cs |
dc.subject |
explorační a konfirmační faktorová analýza
|
cs |
dc.subject |
reliabilita
|
cs |
dc.subject |
validita
|
cs |
dc.subject |
mnohonásobná regresní analýza
|
cs |
dc.subject |
Multigroup Confirmatory Factor Analysis
|
cs |
dc.subject |
konfigurální
|
cs |
dc.subject |
metrická a skalární invariance
|
cs |
dc.subject |
strukturální modelování rovnic
|
cs |
dc.subject |
high-tech sektor ve zpracovatelském průmyslu
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
Česká republika
|
cs |
dc.subject |
Německo
|
cs |
dc.subject |
Scale Development
|
en |
dc.subject |
Modified Market Orientation Scale
|
en |
dc.subject |
MMOS
|
en |
dc.subject |
Modified Market Orientation Model
|
en |
dc.subject |
MMOM
|
en |
dc.subject |
Index of Market Orientation
|
en |
dc.subject |
Customer Intelligence Generation
|
en |
dc.subject |
Competitor Intelligence Generation
|
en |
dc.subject |
Intelligence Dissemination & Integration
|
en |
dc.subject |
Responsiveness to Market Intelligence
|
en |
dc.subject |
Innovation
|
en |
dc.subject |
Business Performance
|
en |
dc.subject |
Exploratory and Confirmatory Factor Analysis
|
en |
dc.subject |
Reliability
|
en |
dc.subject |
Validity
|
en |
dc.subject |
Multiple Regression Analysis
|
en |
dc.subject |
Multigroup Confirmatory Factor Analysis
|
en |
dc.subject |
Configural
|
en |
dc.subject |
Metric and Scalar Invariance
|
en |
dc.subject |
Structural Equation Modeling
|
en |
dc.subject |
High-Tech Manufacturing Industry
|
en |
dc.subject |
Competitiveness
|
en |
dc.subject |
Czech Republic
|
en |
dc.subject |
Germany
|
en |
dc.title |
Tržní orientace firem a její měření |
cs |
dc.title.alternative |
Market Orientation of Firms and its Measurement |
en |
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Molnár, Zdeněk |
|
dc.contributor.referee |
Pilík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2015-12-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The dissertation deals with the marketing concept of market orientation. The aim was to create a valid model of market orientation of Czech and German hightech companies in the manufacturing sector with the emphasis on current trends in management and marketing. The relationship between market orientation, innovations and company performance was empirically examined. Invariance of the Czech and German model was also tested. The main methods of data analysis that led to the achievement of the objectives were exploratory and confirmatory factor analyses, and correlation and regression analyses. The constructed and modified model of market orientation measurement is to be considered the most significant benefit of the dissertation. Furthermore, creation of the regression and structural model of ?market orientation ? innovations? and ?market orientation - company performance? including a comparison of the Czech and German models are also of high importance. The results of this work will contribute to a better understanding of the concept of market orientation in our cultural settings, both on the theoretical and practical level. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
41509
|
|
dc.date.submitted |
2015-10-02 |
|