Title: | Tržní orientace firem a její měření |
Author: | Jangl, Patrik |
URI: | http://hdl.handle.net/10563/36842 |
Date: | 2010-07-14 |
Publisher: |
|
Page count: |
|
Availability: | Bez omezení |
Abstrakt:
Disertační práce se zabývá marketingovým konceptem, který se jmenuje tržní orientace. Cílem výzkumu bylo vytvoření validního modelu tržní orientace českých a německých high-tech firem ve zpracovatelském průmyslu s akcentem na současné trendy v managementu a marketingu. Empiricky byla zkoumána vazba mezi tržní orientací, inovacemi a výkonností firem. Nakonec byla testována invariance českého a německého modelu. Hlavními metodami analýzy dat, které vedly k dosažení cílů, byly explorační a konfirmační faktorová analýza, korelační a regresní analýza. Za nejdůležitější přínosy disertační práce lze považovat zkonstruování modifikovaného modelu měření tržní orientace. Dále vytvoření regresního i strukturálního modelu ?tržní orientace ? inovace? a ?tržní orientace ? firemní výkonnost? včetně komparace českých a německých modelů. Výsledky této práce přispějí k lepšímu pochopení konceptu tržní orientace v našich kulturních podmínkách, jak v teoretické, tak i v praktické rovině.
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
jangl_2015_dp.pdf | 2.169Mb |
View/ |
None | |
jangl_2015_op.pdf | 723.1Kb |
View/ |
None | |
jangl_2015_vp.pdf | 838.5Kb |
View/ |
None |