dc.contributor.advisor |
Dvořáková, Miroslava
|
|
dc.contributor.author |
Karlík, Ondřej
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T13:27:32Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T13:27:32Z |
|
dc.date.issued |
2008-12-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/8544
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje nového produktu ve firmě LINEA NIVNICE, a.s., jeho testováním a uplatněním na trhu. V teoretické části je popsána vývojové fáze nového výrobku a jeho problematika. V praktické části byla vypracována analýza současného stavu ve firmě a charakterizován trh s nealkoholickými nápoji. Pro tyto účely byl sestaven dotazník a provedeno dotazníkové šetření, jehož výsledky jsou porovnány s výsledky předešlého šetření a provedena analýza. Na základě výsledků analýzy bylo provedeno zhodnocení současné strategie pro propagaci nového výrobku a doporučeny vhodné metody. Cílem bakalářské práce je analyzovat vývoj nového produktu, trendy na trhu s ovocnými nápoji a navrhnout prostředky ke zlepšení prodeje. |
cs |
dc.format |
80 s., 4 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1517748 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Vývoj nového produktu
|
cs |
dc.subject |
zavedení nového výrobku na trh
|
cs |
dc.subject |
průzkum trhu
|
cs |
dc.subject |
testování výrobku
|
cs |
dc.subject |
Keywords: development of new product
|
en |
dc.subject |
introduction of the new product on market
|
en |
dc.subject |
market research
|
en |
dc.subject |
testing procedure of the product
|
en |
dc.title |
Analýza vývoje nového produktu společnosti LINEA NIVNICE, a.s. a jeho komercializace |
cs |
dc.title.alternative |
The analysis of a new product developement and commercialization in LINEA NIVNICE PLC |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Brišová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2009-01-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor work is to write about a development of a new product in LINEA NIVNICE, a.s. company and about its testing procedure and assertion on the market. The theoretical part is focused on a description of all stages of development of the new product and all about its launch. The practical part includes an analysis of a current situation in the company and then a characteristic of the market for non-alcoholic drinks. A questionnaire was made and implemented to meet these objectives. The results of the questionnaire are compared with the results of a previous survey and all pieces of information are analysed. By the help of this analysis it was possible to make an evaluation of the current strategy for promoting the new product and subsequently to recommend some suitable methods. The aim of this bachelor work is to analyse the development of the new product, to analyse the trends of the market concentrated on fruit drinks and finally, to propose some possibilities for rise in sales. |
en |
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/123
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
10447
|
|
dc.date.assigned |
2008-10-10 |
|
utb.result.grade |
A |
|