Budování značky z pohledu marketingových komunikací
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Podlešák, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Švihla, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T14:29:47Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T14:29:47Z |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/5761
|
|
dc.description.abstract |
Práce se věnuje problematice budování produktové značky z pohledu marketingových ko-munikací. První část je věnována teoretickým předpokladům a postupům této oblasti, ve druhé praktické části je analyzován konkrétní postup marketingového oddělení společnosti Nestlé při budování značky zmrzliny Cortina na českém trhu a posuzován vzhledem k teoretickým předpokladům správného postupu. Třetí část práce přímo navazuje na zjištěné nedostatky v postupu společnosti Nestlé a navrhuje jisté změny v přístupu budování nejen této značky, ale produktových značek obecně se zaměřením na spotřebitelské výzkumy. |
cs |
dc.format |
88 |
cs |
dc.format.extent |
39569435 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Značka
|
cs |
dc.subject |
budování značky
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
spotřebitelský výzkum
|
cs |
dc.subject |
produkt
|
cs |
dc.subject |
marketinové komunikace
|
cs |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
brand building
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
consumer research
|
en |
dc.subject |
product
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.title |
Budování značky z pohledu marketingových komunikací |
cs |
dc.title.alternative |
Brand Building from the Perspective of Marketing Communication |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Křížek, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2008-08-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work deals with the issue of creation and development of a product brand from the point of view of marketing communication. The first part concerns itself with the theoreti-cal assumption and procedures in this area. The second part analyses the specific procedure of the marketing department of Nestlé company in the course of building the brand "Cortina'q (ice-cream) on the Czech market. The procedure is analyzed according to the theoretical model of the best procedure. The third part, on the basis of the identified imperfections in the procedure Nestlé applied, the third part suggests certain changes not only in the case of building this specific brand, but also in the case of all products brands in general. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
7620
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-07 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account