Marketingová a distribuční strategie filmu Vlny
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Konečný, Lubomír
|
|
| dc.contributor.author |
Šámalová, Natálie
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:20Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:20Z |
|
| dc.date.issued |
2024-12-02 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57050
|
|
| dc.description.abstract |
Práce se věnuje marketingové a distribuční strategií filmu Vlny, který se stal nejnavštěvovanějším filmem roku 2024 v České republice. Práce analyzuje jednotlivé složky marketingového mixu, které přispěly k mimořádnému komerčnímu úspěchu tohoto historického dramatu a dostaly se do očí potencionálního publika. Prostřednictvím případové studie detailně zkoumá marketingovou strategii filmu Vlny. Identifikuje klíčové faktory úspěchu, mezi něž patří promyšlené načasování premiéry, efektivní využití propagačních kanálů nebo kvalita hereckého obsazení. |
|
| dc.format |
57 (67 048) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
Filmový marketing
|
cs |
| dc.subject |
filmová distribuce
|
cs |
| dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
| dc.subject |
film Vlny
|
cs |
| dc.subject |
propagační kanály
|
cs |
| dc.subject |
Film marketing
|
en |
| dc.subject |
film distribution
|
en |
| dc.subject |
marketing strategy
|
en |
| dc.subject |
film Waves
|
en |
| dc.subject |
promotional channels
|
en |
| dc.title |
Marketingová a distribuční strategie filmu Vlny |
|
| dc.title.alternative |
1. Theoretical Part: Marketing and Distribution Strategy of the Film Vlny 2. Practical Part: Production of an Audiovisual Work (produced in the controlled production system of FMK) with a minimum length of 12 minutes, in the output quality specified in the AAV Production Book |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Mayer, Viktor |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-18 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis focuses on the marketing and distribution strategy of the film Vlny, which became the highest-grossing film of 2024 in the Czech Republic. The thesis analyses different components of the marketing mix that contributed to the extraordinary commercial success of this historical drama and got into the eyes of the potential audience. Through a case study, it examines in detail the marketing strategy of the film. It identifies key success factors, including the thoughtful timing of the premiere, the effective use of promotional channels and the quality of the cast. |
|
| dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Produkce |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Film Production |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
| dc.identifier.stag |
69123
|
|
| dc.date.submitted |
2025-05-15 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account