The analysis of consumer behaviour with emphasis on small stores in Huddersfield
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Casserly, Damian
|
|
dc.contributor.author |
Kovařčík, Aleš
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T13:57:31Z |
|
dc.date.issued |
2007-12-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/5685
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce byla vyhotovena za účelem zjištění spotřebitelského chování zákazníka v oblasti nakupování potravin. Pokouší se nalézt důvody poklesu nákupu v malých obchodech s potravinami v minulosti a předpovědět vývoj nákupů v budoucnosti. Abychom správně pochopili situaci v nákupu potravin provedli jsme tři různé druhy výzkumu. Naším hlavním cílem bylo zjištění metod nebo změn, které by mohly pomoci malým obchodům. Použitím korelační a regresní analýzy jsme vyhodnotili shromážděná data a poté vyvodili závěry. V závěru práce navrhujeme odlišení malých obchodů tak, aby dosáhly osobního přístupu k zákazníkovi a jeho věrnosti. Pokud jsou malé obchody schopny splnit požadavky uvedené výše, mohou prosperovat i v konkurenci s velkoprodejci. |
cs |
dc.format |
77 s., 5 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1147644 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 07.12.2037 |
|
dc.subject |
spotřební chování
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
malé obchody
|
cs |
dc.subject |
consumer behaviour
|
en |
dc.subject |
competitiveness
|
en |
dc.subject |
small stores
|
en |
dc.title |
The analysis of consumer behaviour with emphasis on small stores in Huddersfield |
cs |
dc.title.alternative |
The analysis of consumer behaviour with emphasis on small stores in Huddersfield |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Světlík, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2008-01-21 |
|
dc.date.vskp-available |
2037-12-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
This study has been conducted in order to reveal consumer behaviour in relation with local grocery store shopping. It strives after explanation of small store sales decline in the past and the future development of the grocery shopping. In order to fully understand the situation of grocery market we have executed three different types of research. Our primary aim was to reveal what methods or changes might help those small stores. By the utilisation of correlation and regression analysis, we analysed the gathered data and finally assessed the conclusions. The conclusions of the study suggest differentiation of the small stores in order to bring personalised approach to customer and its loyalty. If small stores are able to fulfil the requirements stated above, they may thrive even if they are in competitive area of a multiple. |
en |
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/123
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
7539
|
|
dc.date.assigned |
2007-10-05 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account