Etické aspekty v Influencer marketingu na sociální síti TikTok
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Banyar, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Ingerlová, Elen
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:58Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:58Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56603
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem této práce je Influencer marketing na sociální síti TikTok a jeho etické aspekty. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů v oblasti Influencer marketingu, definování toho, kdo je influencer, na typologii influencerů podle určitých faktorů, na představení sociální sítě TikTok a v neposlední řadě také na etické aspekty, které se s nimi pojí a jejich regulaci. Praktická část má za cíl určit, jaké faktory nejvíce ovlivňují nabytí důvěry v influencery, v jejich obsah ve formě placené propagace na sociální sítí TikTok a zda jsou uživatelé této sítě alespoň do jisté míry obeznámeni s pojmem "placená propagace" s využitím marketingového výzkumu ve formě kvantitativní metody dotazování v podobě online dotazníku. |
|
dc.format |
77 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
influencer marketing
|
cs |
dc.subject |
TikTok
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
důvěryhodnost
|
cs |
dc.subject |
influencer marketing
|
en |
dc.subject |
TikTok
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
social networks
|
en |
dc.subject |
trustworthiness
|
en |
dc.title |
Etické aspekty v Influencer marketingu na sociální síti TikTok |
|
dc.title.alternative |
Ethical Aspects in Influencer Marketing on the Social Network Tiktok |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavelka, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2024-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of this thesis is Influencer marketing on the TikTok social network and it´s ethical aspects. The theoretical part focuses on the definition of basic concepts in the field of influencer marketing, defining who an influencer is, on the typology of influencers according to certain factors, on the introduction of the TikTok social network and last but not least, on the ethical aspects associated with them and their regulation. The practical part aims to determine which factors most influence the acquisition of trust in influencers and their content in the form of paid promotion on the TikTok social network and whether users of this network are at least somewhat familiar with the term "paid promotion" using marketing research in the form quantitative methods of questioning in the form of an online questionnaire. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
68296
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account