Komparativní studie herní engine
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vařacha, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Dušek, Tomáš Hynek
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:20Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:20Z |
|
dc.date.issued |
2023-11-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55675
|
|
dc.description.abstract |
Účelem této bakalářské práce je vytvořit aktualizované porovnání herních engine využívaných v herním průmyslu i komunitou nezávislých vývojářů. Řešitel vypracuje informační přehled meta-studii, která zahrne vybrané články a práce, které tuto problematiku zpracovaly v předchozím období. Souhrn těchto informací bude obohacen o aktuální vývoj v této oblasti se zvláštním přihlédnutím k turbulentnímu vývoji na poli licenční strategie Unity engine. Studie bude obohacena o praktické ukázky a příklady implementací jednotlivých engine. Vedle známých produktů Unity, Unreal a Godot autor pojedná také vývojových prostředcích s menší uživatelskou základnou. Důležitý zřetel bude kladen také na rešerši výukových materiálů, které jsou k popisovaným platformám dostupné. |
|
dc.format |
215 s. (217 008 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
herní engine
|
cs |
dc.subject |
komparace
|
cs |
dc.subject |
srovnávání
|
cs |
dc.subject |
cenová politika Unity
|
cs |
dc.subject |
placené
|
cs |
dc.subject |
bezplatné
|
cs |
dc.subject |
videohry
|
cs |
dc.subject |
game engine
|
en |
dc.subject |
comparation
|
en |
dc.subject |
comparing
|
en |
dc.subject |
Unity pricing policy
|
en |
dc.subject |
paid
|
en |
dc.subject |
free of charge
|
en |
dc.subject |
videogames
|
en |
dc.title |
Komparativní studie herní engine |
|
dc.title.alternative |
Comparative Study of Game Engines |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vogeltanz, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2024-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The purpose of this bachelor´s thesis is to create an updated comparison of game engines used in the game industry and the independent developer community. The investigator will prepare an information overview of the meta-study, which will include selected articles and works that have dealt with this issue in the previous period. The summary of this information will be enriched with current developments in this area, with special attention to the turbulent development in the field of the Unity engine licensing strategy. The study will be enriched with practical demonstrations and examples of the implementation of individual engines. In addition to the well-know product Unity, Unreal and Godot, the author also discuses development tools with a smaller user base. Important attention will be paid to the research for educational materials that are available for the described platforms. |
|
dc.description.department |
Ústav informatiky a umělé inteligence |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Softwarové inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Software Engineering |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Softwarové inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Software Engineering |
en |
dc.identifier.stag |
66839
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-13 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account