Vytvoření umělé inteligence pro mobilní hru pomocí Unity ML-Agents Toolkit
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vogeltanz, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Burda, Jiří
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:07Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:07Z |
|
dc.date.issued |
2023-11-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55354
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce je vytvořit umělou inteligenci pro mobilní hru pomocí knihovny Unity ML-Agents Toolkit. Práce nejprve obsahuje teoretický úvod do umělé inteligence a strojového učení s důrazem na posilované učení, které je jednou z nejpoužívanějších metod v oblasti vývoje herního AI. V praktické části jsou aplikovány znalosti z teoretické části, je popsána implementace trénování AI pomocí knihovny ML-Agents a stručně nejpodstatnější kroky pro vytvoření hry. Výsledky práce ukazují, že natrénovaní agenti (herní AI) poskytují dynamické a adaptivní chování, které může značně zvýšit herní zážitek. Práce přináší nové možnosti pro vývojáře her a otevírá diskuzi o budoucích směrech využití strojového učení v herním průmyslu. |
|
dc.format |
77 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
umělá inteligence
|
cs |
dc.subject |
strojové učení
|
cs |
dc.subject |
posilované učení
|
cs |
dc.subject |
vývoj her
|
cs |
dc.subject |
mobilní hry
|
cs |
dc.subject |
trénování AI
|
cs |
dc.subject |
agent
|
cs |
dc.subject |
artificial intelligence
|
en |
dc.subject |
machine learning
|
en |
dc.subject |
reinforcement learning
|
en |
dc.subject |
game develop-ment
|
en |
dc.subject |
mobile games
|
en |
dc.subject |
training of AI
|
en |
dc.subject |
agent
|
en |
dc.title |
Vytvoření umělé inteligence pro mobilní hru pomocí Unity ML-Agents Toolkit |
|
dc.title.alternative |
Artificial Intelligence for a Mobile Game Created Using the Unity ML-Agents Toolkit |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vařacha, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2024-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the bachelor's thesis is to create artificial intelligence for a mobile game using Unity ML-Agents Toolkit. The thesis firstly contents a theoretical introduction to artificial intelligence and machine learning, with an emphasis on reinforcement learning, which is one of the most commonly used methods in the field of game AI development. In the practical part, the knowledge from theoretical part is applied. Then in the thesis is described imple-mentation of AI training using the ML-Agents library and briefly outlining the most crucial steps for creating a game. The results of the thesis show that the trained agents (game AI) provide dynamic and adaptive behavior that can significantly enhance the gaming experi-ence. The work offers new possibilities for game developers and opens a discussion on future directions for the use of machine learning in the gaming industry. |
|
dc.description.department |
Ústav informatiky a umělé inteligence |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Softwarové inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Software Engineering |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Softwarové inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Software Engineering |
en |
dc.identifier.stag |
66914
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-13 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account