Vytvoření umělé inteligence pro mobilní hru pomocí Unity ML-Agents Toolkit

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vytvoření umělé inteligence pro mobilní hru pomocí Unity ML-Agents Toolkit

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vogeltanz, Tomáš
dc.contributor.author Burda, Jiří
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:07Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:07Z
dc.date.issued 2023-11-05
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55354
dc.description.abstract Cílem bakalářské práce je vytvořit umělou inteligenci pro mobilní hru pomocí knihovny Unity ML-Agents Toolkit. Práce nejprve obsahuje teoretický úvod do umělé inteligence a strojového učení s důrazem na posilované učení, které je jednou z nejpoužívanějších metod v oblasti vývoje herního AI. V praktické části jsou aplikovány znalosti z teoretické části, je popsána implementace trénování AI pomocí knihovny ML-Agents a stručně nejpodstatnější kroky pro vytvoření hry. Výsledky práce ukazují, že natrénovaní agenti (herní AI) poskytují dynamické a adaptivní chování, které může značně zvýšit herní zážitek. Práce přináší nové možnosti pro vývojáře her a otevírá diskuzi o budoucích směrech využití strojového učení v herním průmyslu.
dc.format 77
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject umělá inteligence cs
dc.subject strojové učení cs
dc.subject posilované učení cs
dc.subject vývoj her cs
dc.subject mobilní hry cs
dc.subject trénování AI cs
dc.subject agent cs
dc.subject artificial intelligence en
dc.subject machine learning en
dc.subject reinforcement learning en
dc.subject game develop-ment en
dc.subject mobile games en
dc.subject training of AI en
dc.subject agent en
dc.title Vytvoření umělé inteligence pro mobilní hru pomocí Unity ML-Agents Toolkit
dc.title.alternative Artificial Intelligence for a Mobile Game Created Using the Unity ML-Agents Toolkit
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vařacha, Pavel
dc.date.accepted 2024-06-04
dc.description.abstract-translated The aim of the bachelor's thesis is to create artificial intelligence for a mobile game using Unity ML-Agents Toolkit. The thesis firstly contents a theoretical introduction to artificial intelligence and machine learning, with an emphasis on reinforcement learning, which is one of the most commonly used methods in the field of game AI development. In the practical part, the knowledge from theoretical part is applied. Then in the thesis is described imple-mentation of AI training using the ML-Agents library and briefly outlining the most crucial steps for creating a game. The results of the thesis show that the trained agents (game AI) provide dynamic and adaptive behavior that can significantly enhance the gaming experi-ence. The work offers new possibilities for game developers and opens a discussion on future directions for the use of machine learning in the gaming industry.
dc.description.department Ústav informatiky a umělé inteligence
dc.thesis.degree-discipline Softwarové inženýrství cs
dc.thesis.degree-discipline Software Engineering en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Softwarové inženýrství cs
dc.thesis.degree-program Software Engineering en
dc.identifier.stag 66914
dc.date.submitted 2024-05-13


Files in this item

Files Size Format View Description
burda_2024_dp.pdf 2.093Mb PDF View/Open None
burda_2024_op.pdf 386.0Kb PDF View/Open None
burda_2024_vp.pdf 152.2Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account