Využití metod umělé inteligence pro řešení populárních mobilních her
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Viktorin, Adam
|
|
dc.contributor.author |
Záruba, Lukáš
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:51Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:51Z |
|
dc.date.issued |
2023-11-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/54975
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce zkoumá využití metod umělé inteligence (AI) pro řešení populárních mo-bilních her. Cílem práce je analyzovat a implementovat vybrané metody AI na vybrané mo-bilní hry. Teoretická část práce se zabývá stručným popisem historie AI a rozsáhlejším popisem me-tod AI pro řešení mobilních her, jako jsou neuronové sítě, posilující učení a genetické algo-ritmy. Následuje popis možností a limitů AI v mobilních hrách a etické aspekty. Praktická část stručně popisuje hry Flappy Bird a Snake a jejich herní principy. Implemen-taci NEAT algoritmu a metody Q-learningu včetně popisu herního prostředí a parametrů učení hry Flappy Bird a Snake. Testování implementace, kde je popis, jak metody fungují v jednotlivých hrách, a nakonec analýza výsledků ve formě grafů a statistik v terminálu. |
|
dc.format |
96 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Umělá inteligence
|
cs |
dc.subject |
mobilní hry
|
cs |
dc.subject |
NEAT algoritmus
|
cs |
dc.subject |
Q-learning
|
cs |
dc.subject |
Flappy Bird
|
cs |
dc.subject |
Snake
|
cs |
dc.subject |
Artificial intelligence
|
en |
dc.subject |
mobile games
|
en |
dc.subject |
NEAT algorithm
|
en |
dc.subject |
Q-learning
|
en |
dc.subject |
Flappy Bird
|
en |
dc.subject |
Snake
|
en |
dc.title |
Využití metod umělé inteligence pro řešení populárních mobilních her |
|
dc.title.alternative |
Artificial Intelligence Methods for Solving Popular Mobile Games |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kadavý, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2024-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis explores the application of artificial intelligence methods for solving popular mobile games. The aim of the thesis is to analyze and implement selected AI met-hods on specific mobile games. The theoretical part of the thesis provides a brief overview of the history of AI, followed by a more detailed description of AI methods for solving mobile games, such as neural networks, reinforcement learning, and genetic algorithms. The possibilites and limitations of AI in mobile games and the ethical aspects are also discussed. The practical part briefly describes the games Flappy Bird and Snake, along with their ga-meplay principles. It then delves into the implementation of the NEAT algorithm and the Q-learning method, including a description of the game environment and learning parame-ters for both Flappy Bird and Snake. The implementation is tested, and the methods functionality in each game is explained. Finally, the results are analyzed and presented in the form of graphs and statistics in the terminal. |
|
dc.description.department |
Ústav informatiky a umělé inteligence |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Softwarové inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Software Engineering |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Softwarové inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Software Engineering |
en |
dc.identifier.stag |
66918
|
|
dc.date.submitted |
2024-05-13 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account