dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Trávníček, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T12:03:06Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T12:03:06Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/5450
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce je zhodnotit současnou situaci virálního marketingu v oblasti interaktivní komunikace. Teoretická část práce obsahuje obecný popis virálního marketingu, od jeho historie, přes současnost, charakteristiky předpokladů úspěšných marketingových virálních kampaní, rozdělení typů, možné metody přenosu a rozbor silných a slabých stránek virálního marketingu v oblasti interaktivní komunikaci. Praktická část analyzuje marketingový projekt MilyJezisku.cz. Zkoumá způsoby propagace projektu a vyhodnocuje výsledky vhodnosti zvolených a použitých metod. Dále pak předkládá konkrétní příklady s nimiž přináší návrhy pro zlepšení úspěšnosti zkoumané kampaně. |
cs |
dc.format |
44 s., 9 s. text.příloh. |
cs |
dc.format.extent |
779028 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
virální marketing
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
interaktivní forma propagace
|
cs |
dc.subject |
viral marketing
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
interactive form of propagation
|
en |
dc.title |
Virální marketing - nový fenomén interaktivní komunikace? |
cs |
dc.title.alternative |
Is Viral marketing new phoenix of interactive communication? |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Podlešák, Petr |
|
dc.date.accepted |
2008-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
The purpose of this bachelor thesis is to evaluate current situation of viral marketing in the interactive communication area. The theoretical part contains general description of viral marketing, since its history through the present, conditional characteristics of successful viral marketing campaigns, split up of their types, possible methods of transmission and analysis of strong and weak sides of viral marketing in the interactive communication area. The practical part of the thesis analysis marketing project called MilyJezisku. It investigates ways of project promoting and evaluation of these methods. Furthermore this thesis presents concrete examples which communicates suggestions for improvement of successfulness investigated campaigns. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
7526
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-07 |
|
utb.result.grade |
B |
|