Analýza herní AI s implementací v herním enginu Unity
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Gazdoš, František
|
|
dc.contributor.author |
Němeček, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:25:14Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:25:14Z |
|
dc.date.issued |
2022-12-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53944
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná bakalářská práce "Analýza herní AI s implementací v herním enginu Unity" se obecně zaměřuje na herní AI a dále na vzájemné porovnání konečného automatu a behavio-rálního stromu pro tvorbu herní AI. Teoretická část představuje základní principy herní AI pokračuje uvedením nejčastěji používaných algoritmů a metod. Dále následuje kapitola s podrobnějším popisem konečného automatu a behaviorálního stromu. V další části je pře-hled využití herní AI ve vybraných populárních hrách. Poslední kapitola teoretické části pak stručně představuje Unity engine a programovací jazyk C# dále použité v praktické části této práce. Ta se zabývá vytvořením ukázkového prostředí, dále vlastním návrhem a implementací konečného automatu a behaviorálního stromu, které jsou v poslední části prá-ce vzájemně porovnány. |
|
dc.format |
69 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
herní AI
|
cs |
dc.subject |
konečný automat
|
cs |
dc.subject |
behaviorální strom
|
cs |
dc.subject |
Unity engine
|
cs |
dc.subject |
game AI
|
en |
dc.subject |
finite state machine
|
en |
dc.subject |
behavioral tree
|
en |
dc.subject |
Unity engine
|
en |
dc.title |
Analýza herní AI s implementací v herním enginu Unity |
|
dc.title.alternative |
Game AI Analysis with Implementation in the Unity Game Engine |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vařacha, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2023-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The present bachelor thesis "Game AI analysis with implementation in the Unity game en-gine" focuses on game AI in general and on the inter-comparison of a finite state machine and a behavioral tree algorithms for the creation of game AI. The theoretical part introdu-ces the basic principles of game AI and goes on to list the most commonly used algorithms and methods. This is followed by a chapter with a more detailed description of the finite state machine and the behavioral tree. The next section provides an overview of the use of game AI in selected popular games. The last chapter of the theoretical part then briefly in-troduces the Unity engine and the C# programming language further used in the practical part of this thesis. Next section deals with the creation of a sample environment, then the actual design and implementation of the final state machine and behavioral tree, which are compared with each other in the last part of the thesis. |
|
dc.description.department |
Ústav informatiky a umělé inteligence |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Softwarové inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Software Engineering |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Softwarové inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Software Engineering |
en |
dc.identifier.stag |
64069
|
|
dc.date.submitted |
2023-05-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account