dc.contributor.advisor |
Kubík, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Ondra, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:32:41Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:32:41Z |
|
dc.date.issued |
2005-03-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36564
|
|
dc.description.abstract |
Teoretická část práce se zabývá pojmy a procesy související s teorií strategického marketingu, strategickým řídícím procesem a strategickým marketingovým procesem včet-ně metod marketingové situační analýzy. Praktická část práce obsahuje analýzu konku-renčního prostředí firmy Arno na trhu s obuví a textilem v ČR včetně vývoje a změn, které nastaly po vstupu ČR do EU. Závěry analýzy jsou východiskem pro projekt, jehož cílem je stanovení konkurenční strategie firmy Arno. Obsahem projektu je realizace jednotlivých aktivit marketingového plánu na základě stanovené konkurenční strategie. |
|
dc.format |
71 |
|
dc.format.extent |
3538525 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
strategický marketing
|
cs |
dc.subject |
strategický řídící proces
|
cs |
dc.subject |
strategický marketingový proces
|
cs |
dc.subject |
marketingová situační analýza
|
cs |
dc.subject |
analýza konkurenčního prostředí
|
cs |
dc.subject |
stanovení konkurenční strategie
|
cs |
dc.subject |
marketingový plán
|
cs |
dc.subject |
strategic marketing
|
en |
dc.subject |
strategic management process
|
en |
dc.subject |
marketing situational analysis
|
en |
dc.subject |
analysis of competitive enviroment
|
en |
dc.subject |
boot-and-shoe and textile industry market
|
en |
dc.subject |
competitive strategy
|
en |
dc.subject |
marketing plan and realization
|
en |
dc.subject |
competitive strategy
|
en |
dc.title |
Stanovení konkurenční strategie firmy ARNO v souvislosti se vstupem České Republiky do Evropské Unie |
|
dc.title.alternative |
Definition of competitive strategy of the ARNO company in connection with accession of Czech Republic to European Union |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Štěpaník, Lubomír |
|
dc.date.accepted |
2005-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
Theoretical part of the diploma thesis concerns with notions and processes related to the theory of strategic marketing, strategic management process and strategic marketing proc-ess including methods of marketing situational analysis. Practical part of the thesis contains analysis of competitive environment surrounding the Arno Company in the boot-and-shoe and textile industry market in the Czech Republic including trends and changes related with join of the Czech Republic to European Union. Conclusions of the analysis are start-ing point for the project. Its objective is determination of competitive strategy of the Arno Company. The project contains marketing plan and realization of its activities according to selected competitive strategy of the company. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
1879
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2005-05-13 |
|