Renderování a post-processing v Blenderu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Renderování a post-processing v Blenderu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pokorný, Pavel
dc.contributor.author Řezníček, Lukáš
dc.date.accessioned 2015-07-24T12:49:38Z
dc.date.available 2015-07-24T12:49:38Z
dc.date.issued 2015-02-06
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/34178
dc.description.abstract Bakalářská práce popisuje grafické programy Blender a Gimp. Jsou zde vysvětleny především nástroje na renderování a úpravu finálního snímků. K renderování jsou využity dva nejvyužívanější renderovací algoritmy programu: Blender Render a Cycles. Mimo popis samotného renderování a úpravy snímků se v bakalářské práci také nachází základní informace o programech, konkurencí, nástrojích a grafickém prostředí. Praktická část se zabývá scénou exteriéru a interiéru. U každé scény je popsaný postup od nastavování materiálů, renderování, nasvětlování až po finální úpravu v Blenderu a Gimpu. V závěru práce jsou porovnány vytvořené snímky společně s výhodami a nevýhodami jednotlivých renderovacích enginů.
dc.format 80 s. (95 313 znaků)
dc.format.extent 248856906
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Blender cs
dc.subject Gimp cs
dc.subject Node Editor cs
dc.subject Cycles cs
dc.subject Blender Render cs
dc.subject Blender en
dc.subject Gimp en
dc.subject Node Editor en
dc.subject Cycles en
dc.subject Blender Render en
dc.title Renderování a post-processing v Blenderu
dc.title.alternative Rendering and Post-processing in Blender
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Slovák, Dalibor
dc.date.accepted 2015-06-10
dc.description.abstract-translated The aim of this thesis is to describe graphical programs Blender and Gimp. There are primarily explained its tools for rendering and post processing. The renders are done in the most frequently used engines: Blender Render and Cycles. Apart from the main description of the rendering and post processing process, this paper also contains a basic information about the program itself, competition, its tools and also a description of the user interface. Practical part of this paper deals with an interior and exterior scene. Each scene has a description in this paper for the material setup, rendering, lighting and post processing in Blender and Gimp. Last part contains a comparison between the final result and a post-processed result. Final comparison between rendering engines describes individual advantages and disadvantages.
dc.description.department Ústav počítačových a komunikačních systémů
dc.thesis.degree-discipline Informační technologie v administrativě cs
dc.thesis.degree-discipline Information technologies in administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Inženýrská informatika cs
dc.thesis.degree-program Engineering Informatics en
dc.identifier.stag 40250
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2015-05-19
local.subject renderování cs
local.subject rendering en


Files in this item

Files Size Format View
řezníček_2015_dp.zip 237.3Mb Unknown View/Open
řezníček_2015_vp.pdf 176.7Kb PDF View/Open
řezníček_2015_op.pdf 178.3Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account