Současný svět billboardů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Jaglarzová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-14T21:33:34Z |
|
dc.date.available |
2010-07-14T21:33:34Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3168
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá současným světem billboardů. V teoretické části je charakterizován billboard jako reklamní prostředek. Důraz je kladen na rozbor jeho posta-vení v systému marketingových komunikací. Práce uvádí základní informace o typech venkovních médií, historii billboardu, rozměrech, nákladech na výrobu a následný pronájem ploch. Práce se dále zabývá situace-mi, kdy je vhodné nebo naopak nevhodné billboard jako propagační prostředek využít, jaké jsou zásady při návrhu kampaní a jak billboard působí na spotřebitele. Praktická část analy-zuje jednu konkrétní billboardovou kampaň a ukazuje výsledky výzkumu. |
cs |
dc.format |
80s 3s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1980865 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
billboard
|
cs |
dc.subject |
venkovní reklama
|
cs |
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
billbo-ardová komunikace
|
cs |
dc.subject |
energetický nápoj Semtex
|
cs |
dc.subject |
výzkum
|
cs |
dc.subject |
billboard
|
en |
dc.subject |
outdoor advertising
|
en |
dc.subject |
promotion
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
billboard communication
|
en |
dc.subject |
energetical drink Semtex
|
en |
dc.subject |
research
|
en |
dc.title |
Současný svět billboardů |
cs |
dc.title.alternative |
Current world of billboards |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2007-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor work is about recent world of billboards. The theoretical part gives a description and charakteristics of the billboard as an advertising medium. The aim of my work is to compile the billboard advertising in marketing communications. This work contains basic information about outdoor mediums, concerning history of the billboard, types, dimensions, costs of production and rental of hoardings. Then the text mentions what are situations in which it is efficient to use billboard as an advertising medium, what are basic rules we should respect during designing and planning outdoor campaigns and what are the impacts of these billboard campaigns on consumers. Practical part analyse one of recent outdoor campaign and shows results of research. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
4804
|
|
dc.date.assigned |
2007-01-15 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account