Archetyp matky v reklamě

DSpace Repository

Language: English čeština 

Archetyp matky v reklamě

Show simple item record

dc.contributor.advisor Křížek, Zdeněk
dc.contributor.author Karolová, Martina
dc.date.accessioned 2015-03-08T21:18:46Z
dc.date.available 2015-03-08T21:18:46Z
dc.date.issued 2014-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/30541
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá problematikou projevů a užití archetypu matky v reklamě. Teoretická část objasňuje pojem archetyp, archetyp matky, reklama, gender a genderová stereotypizace. Praktická část bakalářské práce předkládá analýzu současných reklam a zkoumá výskyt a využití archetypu matky v nich. Následuje dotazníkové šetření zaměřené na vnímání archetypu matky v reklamě mezi respondenty. Výzkum je završen hloubkovými rozhovory týkajícími se tohoto tématu. Práce si klade za cíl zmapovat současné reklamy, ve kterých se vyskytuje archetyp matky a následně pomocí výzkumu zjistit, jak tyto reklamy působí na cílovou skupinu žen-matek.
dc.format 62 s. (62 769 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Archetyp cs
dc.subject archetyp matky cs
dc.subject reklama cs
dc.subject gender cs
dc.subject stereotyp cs
dc.subject matka v reklamě cs
dc.subject žena v reklamě cs
dc.subject Archetype en
dc.subject mother archetype en
dc.subject advertising en
dc.subject gender en
dc.subject stereotype en
dc.subject mother in advertisement en
dc.subject woman in advertisement en
dc.title Archetyp matky v reklamě
dc.title.alternative The Mother Archetype in Advertising
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Gregarová, Magda
dc.date.accepted 2014-05-19
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis deals with the issue of expression and use of mother archetype in ad-vertising. The theoretical part explains the concept of the archetype, the archetype of mo-ther, advertising, gender and gender stereotyping. The practical part of the thesis presents an analysis of current advertising and examines the prevalence and use of the mother arche-type in them. The following survey is focused on the perception of the mother archetype in advertising among the respondents. The research is completed by depth interviews regar-ding this topic. This thesis aims to map out the current advertisements in which occure the archetype of mother and then to determine how these ads work on the target group of wo-men-mothers.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 37026
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2014-04-18


Files in this item

Files Size Format View
karolová_2014_dp.pdf 1.879Mb PDF View/Open
karolová_2014_vp.doc 133Kb Microsoft Word View/Open
karolová_2014_op.doc 151.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account