Archetyp matky v reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Karolová, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:18:46Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:18:46Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30541
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou projevů a užití archetypu matky v reklamě. Teoretická část objasňuje pojem archetyp, archetyp matky, reklama, gender a genderová stereotypizace. Praktická část bakalářské práce předkládá analýzu současných reklam a zkoumá výskyt a využití archetypu matky v nich. Následuje dotazníkové šetření zaměřené na vnímání archetypu matky v reklamě mezi respondenty. Výzkum je završen hloubkovými rozhovory týkajícími se tohoto tématu. Práce si klade za cíl zmapovat současné reklamy, ve kterých se vyskytuje archetyp matky a následně pomocí výzkumu zjistit, jak tyto reklamy působí na cílovou skupinu žen-matek. |
|
dc.format |
62 s. (62 769 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Archetyp
|
cs |
dc.subject |
archetyp matky
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
gender
|
cs |
dc.subject |
stereotyp
|
cs |
dc.subject |
matka v reklamě
|
cs |
dc.subject |
žena v reklamě
|
cs |
dc.subject |
Archetype
|
en |
dc.subject |
mother archetype
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
gender
|
en |
dc.subject |
stereotype
|
en |
dc.subject |
mother in advertisement
|
en |
dc.subject |
woman in advertisement
|
en |
dc.title |
Archetyp matky v reklamě |
|
dc.title.alternative |
The Mother Archetype in Advertising |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gregarová, Magda |
|
dc.date.accepted |
2014-05-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the issue of expression and use of mother archetype in ad-vertising. The theoretical part explains the concept of the archetype, the archetype of mo-ther, advertising, gender and gender stereotyping. The practical part of the thesis presents an analysis of current advertising and examines the prevalence and use of the mother arche-type in them. The following survey is focused on the perception of the mother archetype in advertising among the respondents. The research is completed by depth interviews regar-ding this topic. This thesis aims to map out the current advertisements in which occure the archetype of mother and then to determine how these ads work on the target group of wo-men-mothers. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
37026
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2014-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account