dc.contributor.advisor |
Staňková, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Berková, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-11T04:39:44Z |
|
dc.date.available |
2013-10-11T04:39:44Z |
|
dc.date.issued |
2013-02-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/24085
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zaobírá uvedením nové značky Vasco da Gama na český trh. První část je teoretického charakteru a vymezuje základní pojmy, které se týkají dané problematiky. Zabývá se významem značky pro spotřebitele i pro firmy a zejména procesem marketingového řízení značky ve fázi uvedení na trh. V další části je provedena analýza současné situace, ve které je zpracována PEST analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, primární průzkum trhu a celková SWOT analýza značky. Následuje projekt uvedení značky Vasco da Gama na český trh, který je podroben časové, nákladové a rizikové analýze. |
cs |
dc.format |
108 s. |
cs |
dc.format.extent |
2617477 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Značka
|
cs |
dc.subject |
uvedení značky na trh
|
cs |
dc.subject |
marketingové řízení značky
|
cs |
dc.subject |
časová analýza
|
cs |
dc.subject |
nákladová analýza a riziková analýza
|
cs |
dc.subject |
Brand
|
en |
dc.subject |
Brand Launching
|
en |
dc.subject |
Marketing Brand Management
|
en |
dc.subject |
Time Analysis
|
en |
dc.subject |
Cost Analysis
|
en |
dc.subject |
Risk Analysis
|
en |
dc.title |
Uvedení značky Vasco da Gama na český trh |
cs |
dc.title.alternative |
Launching the Vasco da Gama Brand into the Czech Market |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vydrová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2013-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work deals with the launching of a new brand Vasco da Gama into the Czech market. The first part is theoretical, and defines the basic concepts that relate to the issues in the area. It deals with the importance of brands for consumers and for businesses, and in particular the process of marketing brand management in the stage of launch. Then part is an analysis of the current situation in which it is processed PEST analysis, Porter's five forces model, primary market research and SWOT analysis of the overall brand. The following is a project launching of Vasco da Gama brand into the Czech market, which is subject to time, cost and risk analysis. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
29547
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2013-05-02 |
|