dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Raszková, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-11T11:36:39Z |
|
dc.date.available |
2012-03-11T11:36:39Z |
|
dc.date.issued |
2011-09-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18112
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá zobrazením matky v současné reklamě. Teoretická část se zabývá archetypy, tak jak je chápal a popsal C.G.Jung, archetypy a marketingem, typy reklamy, stereotypy v reklamě. Praktická část práce zkoumá četnost zobrazení postavy matky a jaké produkty matka propaguje v tištěné reklamě, v jakých rolích se vyskytuje postava matky v televizní reklamě, zda je zobrazena pomocí generových a reklamních stereotypů. Anketa zjišťuje názor respondentů na televizní reklamy s postavou matky. |
cs |
dc.format |
69 s. |
cs |
dc.format.extent |
2110526 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
archetyp
|
cs |
dc.subject |
archetyp matky
|
cs |
dc.subject |
stereotypy v reklamě
|
cs |
dc.subject |
genderové stereotypy
|
cs |
dc.subject |
archetype
|
en |
dc.subject |
archetype of mother
|
en |
dc.subject |
stereotypes in advertisement
|
en |
dc.subject |
gender stereotypes
|
en |
dc.title |
Archetyp matky v reklamě |
cs |
dc.title.alternative |
The Archetype of Mother in Advertisement |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Podlešák, Petr |
|
dc.date.accepted |
2011-10-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor paper deals with the depiction of mother in contemporary advertisement. The theoretical part employs the archetypes as perceived and described by C.G.Jung, followed by archetypes and marketing, types of advertisement and stereotypes in advertisement. The practical part of the paper investigates the frequency of mother character depiction and what products are promoted by mother in printed advertisement, in what roles character of mother is displayed in TV advertisement, and if she is shown via gender and advertisement stereotypes. The public inquiry tries to find out the opinion of respondents on TV advertisements with the character of mother. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communications Studies |
en |
dc.identifier.stag |
22389
|
|
dc.date.assigned |
2010-12-01 |
|
utb.result.grade |
B |
|