Projekt tvorby marketingové strategie pro mikroregion Hornolidečsko v oblasti cestovního ruchu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Petřík, Stanislav
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T23:58:50Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T23:58:50Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16583
|
|
dc.description.abstract |
Cílem práce je vytvořit strategii pro rozvoj cestovního ruchu v mikroregionu Hornolidečsko. Práce je rozdělena do tří částí. První část shrnuje teoretické poznatky z oblasti strategického marketingu, regionálního rozvoje a cestovního ruchu. Druhá část je analytická a jejím obsahem je analýza cestovního ruchu v České republice, dále pak situační analýza a SWOT analýza mikroregionu Hornolidečsko. Ve třetí části je navržen projekt k realizaci strategie, který vychází z výsledků analytické části a měl by přispět ke zlepšení úrovně cestovního ruchu na Hornolidečsku. Podstatou projektu je vytvoření systému cestovního ruchu, který je postaven na místním partnerství a společné koordinaci cestovního ruchu. |
cs |
dc.format |
103 s. |
cs |
dc.format.extent |
2572709 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
strategický marketing
|
cs |
dc.subject |
regionální rozvoj
|
cs |
dc.subject |
destinace
|
cs |
dc.subject |
cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
venkovská turistika
|
cs |
dc.subject |
mikroregion Hornolidečsko
|
cs |
dc.subject |
kulturní dědictví
|
cs |
dc.subject |
strategical marketing
|
en |
dc.subject |
regional development
|
en |
dc.subject |
destination
|
en |
dc.subject |
tourism
|
en |
dc.subject |
rural tourism
|
en |
dc.subject |
Hornolidečsko region
|
en |
dc.subject |
cultural heritage
|
en |
dc.title |
Projekt tvorby marketingové strategie pro mikroregion Hornolidečsko v oblasti cestovního ruchu |
cs |
dc.title.alternative |
The project of creation a marketing strategy for Hornolidečsko region in tourism sphere |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ryza, Vojtěch |
|
dc.date.accepted |
2011-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis aims to create a strategy for tourism development in microregion Hornolidečsko. Work is structured into three parts. First part is sumarizing theoretical knowledge from strategical marketing, regional development and tourism sphere. Second part is analytical and it's substanciality is tourism analysis in Czech republic, situation analysis and SWOT analysis of microregion Hornolidečsko. In third part there is proposal of the project for realization of the strategy, which is related to the results of analytical part and should achieve to improvement level of tourism in Hornolidečsko region. Nub of the project is a creation of tourism system, which is built on local partnership and common tourism coordination. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
14912
|
|
dc.date.assigned |
2011-03-28 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account