dc.contributor.advisor |
Horňák, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Briedlová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T09:33:29Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T09:33:29Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15488
|
|
dc.description.abstract |
V předkládané diplomové práci se zaměřuji na situaci humorné reklamy v České republice. Práce je rozdělená na tři části: teoretickou, praktickou a projektovou. V teoretické části vycházím z odborné literatury, uvádím definici reklamy a humoru, formuluji vznik humoru v reklamě, definuji základní pojmy týkající se zadaného tématu, uvádím teorie, formy a komponenty humoru, popisuji faktory ovlivňující přijetí humoru v reklamě, užití humorné reklamy dle médií, kategorie produktů a spojení s humorem, a také se zde věnuji emocím. Obsahem praktické části je vyhodnocený průzkum příjemců české reklamy, a také analýza vybraných reklamních kampaní. Projektová část představuje pomůcku pro tvorbu humorné reklamy, plus ukázku z vlastní tvorby vztahující se k tématu práce. |
cs |
dc.format |
101 s. + 15 s. přílohy |
cs |
dc.format.extent |
18938067 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
humor
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
vtip
|
cs |
dc.subject |
kreativita
|
cs |
dc.subject |
humor
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
emotion
|
en |
dc.subject |
wit
|
en |
dc.subject |
creativity
|
en |
dc.title |
Humor v reklamě |
cs |
dc.title.alternative |
Humor in Advertising |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Banyar, Milan |
|
dc.date.accepted |
2011-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the following graduation thesis I am focusing on the situation of humorous ads in Czech Republic. The thesis is divided into three parts: the theoretical, the practical one and the project one. In theoretical part I draw from professional literature, I note the definition of advertising and humor, I am formulating the emergence of humor in advertising, defining the basic terms relating to the assigned topic, showing theories, forms and components of humor, describing factors influencing the adoption of humor in advertising, using humorous advertising according to the media, product categories and links to the humor, and I am also dealing with emotions. Practical part contains results of my own research carried out by advertising recipients, which involves their view of humor in advertising, and also I am analysing selected ads in this part. Project part is a tool for creating humorous ad, plus an excerpt from my own work related to the theme of the thesis. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communications Studies |
en |
dc.identifier.stag |
18368
|
|
dc.date.assigned |
2010-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|