dc.contributor.advisor |
Jurášková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Zezulková, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T02:10:44Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T02:10:44Z |
|
dc.date.issued |
2011-09-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/14861
|
|
dc.description.abstract |
Tato studie je inspirována filosofii vzdělávání a ptá se, co je a co by měl být cíl vysokoškolského vzdělávání v oblasti médií a propagace ve 21. století, a jak se teorie filosofie vzdělávání promítají do pedagogické praxe. Primární výzkum této studie je kvalitativní povahy. Jako výzkumnou strategii autor aplikuje zakotvenou teorii a metodikou je mezikulturní případová studie. Autor podnikl několik zúčastněných pozorování a rozhovorů s magisterskými absolventy a menším počtem pedagogů v letech 2008 až 2011 v České republice, Francii, Anglii a Rakousku, avšak probandi výzkumu pocházejí z 32 různých zemí světa. Výzkum opřený o přehled literatury objevil, že utilitární filosofie typická pro prakticky zaměřené vzdělávání dominuje mediálním a propagačním studiím. Nicméně, pozorování a rozhovory se studenty odhalily, že studenti touží po osobním růstu a oceňují sociální dovednosti získané během vysokoškolských let. Proto studie navrhuje novou filosofii, vyvažující utilitární vzdělávání s filosofií liberální výchovy, která zdůrazňuje vzdělávání studenta nejen jako praktikanta, ale celistvě jako sociální bytost a občana. |
cs |
dc.format |
123 s. (178 693 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
34019642 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Filosofie
|
cs |
dc.subject |
Mediální a Propagační Studia
|
cs |
dc.subject |
Utilitární a Liberální Vysokoškolské Vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Philosophy
|
en |
dc.subject |
Media and Promotional Studies
|
en |
dc.subject |
Utilitarian and Liberal Higher Education
|
en |
dc.title |
Mezikulturní pohled na filozofii mediálních a propagačních studií |
cs |
dc.title.alternative |
Cross-Cultural Perspective of the Philosophy of Media and Promotional Studies |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zavřelová, Veronika |
|
dc.date.accepted |
2011-10-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
Inspired by the philosophy of education, this study asks what is and what should be the purpose of higher education in media and promotion in the 21st century and how the philosophy is and would be reflected in educational practice. The primary research is of a qualitative nature, applies grounded theory as a research strategy, and uses a cross-cultural embedded multi-case study as its methodology. The author conducted several participant observations and interviews with master?s graduates and smaller number of educators between 2008 and 2011 in the Czech Republic, France, the United Kingdom, and Austria. However, the participants were from 32 countries around the world. The research supported by the review of literature has discovered that utilitarian philosophy of practical education dominates today?s media and promotional studies. However, the observations of students together with interviewing have uncovered students? demand for personal enhancement and appreciation of social skills? improvements gained throughout the study years. Therefore the study proposes a philosophy that balances utilitarian education with the philosophy of liberal education, that puts emphasis on the education of the student as a whole in order to help him or her fully develop not only as a practitioner but as a social being and citizen. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communications Studies |
en |
dc.identifier.stag |
18677
|
|
dc.date.assigned |
2010-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|