Mezikulturní pohled na filozofii mediálních a propagačních studií

DSpace Repository

Language: English čeština 

Mezikulturní pohled na filozofii mediálních a propagačních studií

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jurášková, Olga
dc.contributor.author Zezulková, Markéta
dc.date.accessioned 2012-03-09T02:10:44Z
dc.date.available 2012-03-09T02:10:44Z
dc.date.issued 2011-09-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/14861
dc.description.abstract Tato studie je inspirována filosofii vzdělávání a ptá se, co je a co by měl být cíl vysokoškolského vzdělávání v oblasti médií a propagace ve 21. století, a jak se teorie filosofie vzdělávání promítají do pedagogické praxe. Primární výzkum této studie je kvalitativní povahy. Jako výzkumnou strategii autor aplikuje zakotvenou teorii a metodikou je mezikulturní případová studie. Autor podnikl několik zúčastněných pozorování a rozhovorů s magisterskými absolventy a menším počtem pedagogů v letech 2008 až 2011 v České republice, Francii, Anglii a Rakousku, avšak probandi výzkumu pocházejí z 32 různých zemí světa. Výzkum opřený o přehled literatury objevil, že utilitární filosofie typická pro prakticky zaměřené vzdělávání dominuje mediálním a propagačním studiím. Nicméně, pozorování a rozhovory se studenty odhalily, že studenti touží po osobním růstu a oceňují sociální dovednosti získané během vysokoškolských let. Proto studie navrhuje novou filosofii, vyvažující utilitární vzdělávání s filosofií liberální výchovy, která zdůrazňuje vzdělávání studenta nejen jako praktikanta, ale celistvě jako sociální bytost a občana. cs
dc.format 123 s. (178 693 znaků) cs
dc.format.extent 34019642 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Filosofie cs
dc.subject Mediální a Propagační Studia cs
dc.subject Utilitární a Liberální Vysokoškolské Vzdělávání cs
dc.subject Philosophy en
dc.subject Media and Promotional Studies en
dc.subject Utilitarian and Liberal Higher Education en
dc.title Mezikulturní pohled na filozofii mediálních a propagačních studií cs
dc.title.alternative Cross-Cultural Perspective of the Philosophy of Media and Promotional Studies en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Zavřelová, Veronika
dc.date.accepted 2011-10-11
dc.description.abstract-translated Inspired by the philosophy of education, this study asks what is and what should be the purpose of higher education in media and promotion in the 21st century and how the philosophy is and would be reflected in educational practice. The primary research is of a qualitative nature, applies grounded theory as a research strategy, and uses a cross-cultural embedded multi-case study as its methodology. The author conducted several participant observations and interviews with master?s graduates and smaller number of educators between 2008 and 2011 in the Czech Republic, France, the United Kingdom, and Austria. However, the participants were from 32 countries around the world. The research supported by the review of literature has discovered that utilitarian philosophy of practical education dominates today?s media and promotional studies. However, the observations of students together with interviewing have uncovered students? demand for personal enhancement and appreciation of social skills? improvements gained throughout the study years. Therefore the study proposes a philosophy that balances utilitarian education with the philosophy of liberal education, that puts emphasis on the education of the student as a whole in order to help him or her fully develop not only as a practitioner but as a social being and citizen. en
dc.description.department Ústav marketingových komunikací cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/185 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communications Studies en
dc.identifier.stag 18677
dc.date.assigned 2010-12-01
utb.result.grade A


Files in this item

Files Size Format View
zezulková_2011_dp.pdf 32.44Mb PDF View/Open
zezulková_2011_vp.doc 122.5Kb Microsoft Word View/Open
zezulková_2011_op.doc 124Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account