Sales Performance Analysis of Private Label and Branded Cereal Products in Sainsbury's plc
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hernandez, Carlos
|
|
dc.contributor.author |
Ševců, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T10:04:27Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T10:04:27Z |
|
dc.date.issued |
2009-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10983
|
|
dc.description.abstract |
Na pozadí současné nestabilní situace ve světovém hospodářství a ekonomice Velké Británie, která ovlivňuje trh s potravinami, maloobchody a spotřebitele, se ve své práci zaměřuji na trh cereálních výrobků. Za pomoci ukazatelů nákupního chování, běžně používaných v průzkumu trhu, analyzuji, jak si nejdůležitější britské maloobchodní řetězce a zejména Sainsbury's vedly v prodeji značkových cereálních výrobků a výrobků vlastních značek v roce 2008. Rozborem celé situace a zjištěním problémů navrhuji firmě Sainsbury's, na co by se měla zaměřit a jak změnit strategii, aby dosáhla lepších prodejů v této kategorii. Tato analýza je založená na množství grafů a tabulek obsahujících data společnosti TNS Worldpanel. |
cs |
dc.format |
75 s. ,3 s. obr. priloh |
cs |
dc.format.extent |
1290645 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
cereálie
|
cs |
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
vlastní značka
|
cs |
dc.subject |
výrobek
|
cs |
dc.subject |
potraviny
|
cs |
dc.subject |
trh
|
cs |
dc.subject |
maloobchod
|
cs |
dc.subject |
nakupující
|
cs |
dc.subject |
cereals
|
en |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
Private Label
|
en |
dc.subject |
product
|
en |
dc.subject |
grocery
|
en |
dc.subject |
market
|
en |
dc.subject |
retailer
|
en |
dc.subject |
shopper
|
en |
dc.title |
Sales Performance Analysis of Private Label and Branded Cereal Products in Sainsbury's plc |
cs |
dc.title.alternative |
Sales Performance Analysis of Private Label and Branded Cereal Products in Sainsbury's plc |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Světlík, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2009-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
Regarding the current unstable economical situation in the world and in the UK which has been affecting the grocery market, the retailers and consumers I focus my thesis on a Cereal category market. With the help of different research measures of consumer purchasing I investigate how the major British retailers and especially Sainsbury's performed in sales of branded and Private Label cereal products in 2008. By examining the situation and find-ing issues I suggest Sainsbury's what to concentrate on and how to change their strategy in order to improve their sales in the category. My analysis is based on various charts and tables containing TNS Worldpanel data. |
en |
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/123
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
13095
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-24 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account