dc.contributor.advisor |
Göttlichová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Maňáková, Silvie
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T01:47:38Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T01:47:38Z |
|
dc.date.issued |
2009-04-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10037
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce charakterizuje marketingové komunikace se zaměřením na média, public relations a na mediální analýzu. Definuje marketingový mix, prostředky marketingové ko-munikace, specializuje se na jednotlivá média a marketingový výzkum a vyzdvihuje roli mediálního plánování vzhledem k efektivnosti marketingové komunikace v oblasti spor-tovního průmyslu. Na základě šetření u cílové skupiny umožňuje vybrat vhodný typ média a mediálního nosiče. Práce se zabývá mediálním plánováním velmi atraktivní akce spor-tovního charakteru, kterou je Formule 1. Cílem je návrh v praxi použitelného plánu, jenž by vycházel z výsledků mediální analýzy a dotazníkového šetření realizovaného u odborné i laické české veřejnosti a za pomoci odborníků z dané oblasti. |
cs |
dc.format |
76 s., 12 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
5834574 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
sport
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
média
|
cs |
dc.subject |
mediální plánování
|
cs |
dc.subject |
Lewis Hamilton
|
cs |
dc.subject |
Formule 1
|
cs |
dc.subject |
Vodafone McLaren Mercedes
|
cs |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
sport
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
media
|
en |
dc.subject |
media planning
|
en |
dc.subject |
Lewis Hamilton
|
en |
dc.subject |
Formula 1
|
en |
dc.subject |
Vodafone McLaren Mercedes
|
en |
dc.title |
Mediální obraz Lewise Hamiltona ve Formuli 1 |
cs |
dc.title.alternative |
Lewis Hamilton's medial image in Formula 1 |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2009-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
Thesis describes a marketing communications with a focus on media, public relations and media analysis. It defines the marketing mix, marketing communication devices, specializes in various media and marketing research and highlights the role of media planning in relation to the effectiveness of marketing communication in the sports industry. On the basis of investigations in target group it enables to select the appropriate type of media and medial carrier. The work deals with media planning of very attractive sports events, that is Formula 1. The aim is to make the proposal, in practice, the applicable plan, which would be based on the results of media analysis and questionnaire survey carried out with experts and the general Czech public and with the assistance of experts in this field. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
10570
|
|
dc.date.assigned |
2009-01-12 |
|
utb.result.grade |
B |
|