Využití odměn a trestů u dětí v základní škole z pohledu učitelů ve Zlínském kraji
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
| dc.contributor.author |
Bujáčková, Vendula
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:16Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:16Z |
|
| dc.date.issued |
2024-01-10 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56963
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá vztahem pedagogů k odměnám a trestům na základních školách ve Zlínském kraji. Z kritického zhodnocení literatury se práce snaží správně naformulovat dotazník, který má za úkol, co nejlépe prozkoumat vztah pedagogů k odměnám a trestům. V praktické části se zaměřujeme na kvantitativní výzkum, kde zvolenou výzkumnou metodou je dotazníkové šetření. Z dotazníkového šetření lze usoudit, že pozitivní vztah k trestům nahrazuje pozitivní vztah k odměnám. Cílem výzkumu je zjistit, jaké jsou postoje pedagogických pracovníků k odměnám a trestům ve výchově a vzdělávání. |
|
| dc.format |
65 s. (69 728 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
odměna
|
cs |
| dc.subject |
trest
|
cs |
| dc.subject |
pedagog
|
cs |
| dc.subject |
základní škola
|
cs |
| dc.subject |
reward
|
en |
| dc.subject |
punishment
|
en |
| dc.subject |
teacher
|
en |
| dc.subject |
primary school
|
en |
| dc.title |
Využití odměn a trestů u dětí v základní škole z pohledu učitelů ve Zlínském kraji |
|
| dc.title.alternative |
Using Rewards and Punishment of Children at Primary School in Zlin Region from the Teachers´ Perspective |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
| dc.date.accepted |
2024-09-09 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the relationship of teachers to rewards and punishments in primary schools in the Zlín region. From a critical review of the literature, the thesis attempts to formulate a questionnaire to best explore the relationship of teachers to rewards and punishments. In the practical part we focus on quantitative research where the chosen research method is a questionnaire survey. From the questionnaire survey it can be concluded that a positive attitude towards punishment replaces a positive attitude towards rewards. The aim of the research is to find out the attitudes of teaching staff towards rewards and punishments in education. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
67294
|
|
| dc.date.submitted |
2024-08-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account