dc.contributor.author |
Nguyen, Huu Hoang Tho
|
|
dc.date.accessioned |
2024-12-12T14:15:30Z |
|
dc.date.available |
2024-12-12T14:15:30Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.isbn |
978-80-7678-304-1 |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56803
|
|
dc.description.abstract |
V současném digitálním věku, s narůstajícími požadavky na environmentální udržitelnost, se marketing v turismu transformuje směrem k ekologickému přístupu. Tento trend zdůrazňuje potřebu rozvoje integrovaných ekologických marketingových strategií, které účinně mění a směřují turistické chování k udržitelnějším zážitkům. Tato studie zkoumá, jak sdílení ekologických znalostí firmami ovlivňuje opakované návštěvy turistů, a to prostřednictvím emocionálního působení ('teplý pocit') a pro-environmentálního chování. Zároveň hodnotí, jak na tento vztah působí důvěryhodnost ekologických influencerů na sociálních médiích. Kombinuje se zde kvalitativní a kvantitativní přístup, zahrnující rozhovory a průzkumy. Kvalitativní výsledky potvrzují význam zkoumaných proměnných a napomáhají vytvoření kvantitativního dotazníku. Dvouvlnový průzkum mezi 1694 vietnamskými turisty ukázal, že emocionální působení a pro-environmentální chování jsou klíčové pro zprostředkování vlivu ekologických znalostí na záměr návratu turistů. Větší ekologické povědomí v turismu ukazuje na význam sociálních médií a influencerů pro šíření ekologické udržitelnosti. Zjištěno bylo také, že vyšší důvěryhodnost ekologických influencerů zvyšuje vliv ekologických znalostí na rozhodnutí turistů vrátit se, a to prostřednictvím pro-environmentálního chování. Teorie služebně dominantní logiky nabízí vhled do těchto složitých vztahů, zdůrazňuje význam kompetencí, motivačních zdrojů, spolupráce na tvorbě hodnot a vzájemné výměny. Praktické důsledky poukazují na to, že efektivní využití integrovaných ekologických marketingových strategií na sociálních médiích může zlepšit záměry opakovaných návštěv. To zdůrazňuje důležitost digitálních platforem pro podporu ekologické transformace v marketingu turismu. |
|
dc.format |
48 |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Zelené sdílení znalostí
|
cs |
dc.subject |
zelená důvěryhodnost influencerů na sociálních sítích
|
cs |
dc.subject |
pro-environmentální chování
|
cs |
dc.subject |
teplá záře
|
cs |
dc.subject |
přehodnocení záměru chování
|
cs |
dc.subject |
teorie logiky dominantní služby
|
cs |
dc.subject |
Green knowledge sharing
|
en |
dc.subject |
green trustworthiness of social media influencers
|
en |
dc.subject |
pro-environmental behaviors
|
en |
dc.subject |
warm glow
|
en |
dc.subject |
revisiting behavioural intention
|
en |
dc.subject |
service-dominant logic theory
|
en |
dc.title |
Vztah mezi sdílením zelených znalostí firmy a behaviorálním záměrem cestovatelů: Role digitálního marketingu |
|
dc.title.alternative |
The nexus between companies' green knowledge sharing and travelers' behavioural intentions: The role of digital marketing |
|
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ključnikov, Aleksandr |
|
dc.contributor.referee |
Tučková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2024-11-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
With growing calls for environmental sustainability, tourism marketing is undergoing a pivotal green transformation in the digital age. This underscores the necessity to advance integrated green marketing practices that effectively shape and shift tourist behavior towards more sustainable experiences. This thesis explores the nexus between a firm's green knowledge sharing and travelers' revisiting behavioural intention, examining the mediating roles of warm glow and pro-environmental behaviors, and the moderating influence of social media influencers' green trustworthiness. A mixed-methods approach combining qualitative interviews and quantitative surveys is utilized. The qualitative findings validate the significance of the key variables and inform quantitative questionnaire development. The results of a two-wave survey among 1694 Vietnamese tourists reveal that warm glow and pro-environmental behaviors mediate the impact of green knowledge sharing on revisiting intention. As tourism moves towards greater eco-consciousness, this signals the potential of social media and influencer marketing for propagating environmental sustainability. Furthermore, social media influencers' green trustworthiness positively moderates the mediated relationship between green knowledge sharing and revisiting intention via pro-environmental behaviors. When the perceived green trustworthiness of influencers is higher, the indirect effect of green knowledge sharing on revisit intention through pro-environmental behaviors is strengthened. The service-dominant logic theory provides a valuable lens for analyzing these multifaceted relationships, emphasizing competence and motivation resources, collaborative value creation, and reciprocal exchange. Practical implications indicate that integrated green marketing practices on social media can effectively enhance revisiting intentions. This points to the pivotal role of leveraging digital platforms to catalyze the green transformation of tourism marketing. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Economics and Management |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
69120
|
|
dc.date.submitted |
2024-08-26 |
|