Vztah mezi sdílením zelených znalostí firmy a behaviorálním záměrem cestovatelů: Role digitálního marketingu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vztah mezi sdílením zelených znalostí firmy a behaviorálním záměrem cestovatelů: Role digitálního marketingu

Show full item record

Thumbnail
Title: Vztah mezi sdílením zelených znalostí firmy a behaviorálním záměrem cestovatelů: Role digitálního marketingu
Author: Nguyen, Huu Hoang Tho
ISBN: 978-80-7678-304-1
URI: http://hdl.handle.net/10563/56803
Date: 2024-06-30
Publisher: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Page count: 48
Availability: Bez omezení


Abstrakt:

V současném digitálním věku, s narůstajícími požadavky na environmentální udržitelnost, se marketing v turismu transformuje směrem k ekologickému přístupu. Tento trend zdůrazňuje potřebu rozvoje integrovaných ekologických marketingových strategií, které účinně mění a směřují turistické chování k udržitelnějším zážitkům. Tato studie zkoumá, jak sdílení ekologických znalostí firmami ovlivňuje opakované návštěvy turistů, a to prostřednictvím emocionálního působení ('teplý pocit') a pro-environmentálního chování. Zároveň hodnotí, jak na tento vztah působí důvěryhodnost ekologických influencerů na sociálních médiích. Kombinuje se zde kvalitativní a kvantitativní přístup, zahrnující rozhovory a průzkumy. Kvalitativní výsledky potvrzují význam zkoumaných proměnných a napomáhají vytvoření kvantitativního dotazníku. Dvouvlnový průzkum mezi 1694 vietnamskými turisty ukázal, že emocionální působení a pro-environmentální chování jsou klíčové pro zprostředkování vlivu ekologických znalostí na záměr návratu turistů. Větší ekologické povědomí v turismu ukazuje na význam sociálních médií a influencerů pro šíření ekologické udržitelnosti. Zjištěno bylo také, že vyšší důvěryhodnost ekologických influencerů zvyšuje vliv ekologických znalostí na rozhodnutí turistů vrátit se, a to prostřednictvím pro-environmentálního chování. Teorie služebně dominantní logiky nabízí vhled do těchto složitých vztahů, zdůrazňuje význam kompetencí, motivačních zdrojů, spolupráce na tvorbě hodnot a vzájemné výměny. Praktické důsledky poukazují na to, že efektivní využití integrovaných ekologických marketingových strategií na sociálních médiích může zlepšit záměry opakovaných návštěv. To zdůrazňuje důležitost digitálních platforem pro podporu ekologické transformace v marketingu turismu.

Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
nguyen_2024_teze.pdf 2.163Mb PDF View/Open
nguyen_2024_dp.pdf 1.600Mb PDF View/Open None
nguyen_2024_op.pdf 249.2Kb PDF View/Open None
nguyen_2024_op.pdf 0bytes PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account