dc.contributor.advisor |
Plisková, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Kociánová, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:17:00Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:17:00Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56662
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá dopady chronických onemocnění na fungování žáků 1. stupně základní školy. Cílem tohoto kvalitativního výzkumu bylo zjistit, jak na dopady pohlíží učitelé běžných základních škol. Teoretická část shrnuje poznatky o chronických onemocněních a jejich dopadech v kontextu základního vzdělávání. Popis výzkumu, který byl proveden polostrukturovaným rozhovorem, je obsažen v praktické části. Získaná data byla analyzována metodou otevřeného kódování. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že učitelé mají specifické zkušenosti, které ovlivňují jejich vnímání zvladatelnosti dopadů chronických onemocnění na fungování žáků 1. stupně základní školy. Učitelé je považují za zvladatelné v rámci školního prostředí, pokud se cítí být dotčeně informovaní a kompetentní k podpoře a péči o žáka s chronickým onemocněním. |
|
dc.format |
86 s. (168 769 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Chronické onemocnění
|
cs |
dc.subject |
žák mladšího školního věku
|
cs |
dc.subject |
fungování žáka
|
cs |
dc.subject |
dopady chronických nemocí
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Chronic illness
|
en |
dc.subject |
younger school-age pupil
|
en |
dc.subject |
pupil functioning
|
en |
dc.subject |
impact of chronic illness
|
en |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.title |
Důsledky chronického onemocnění na fungování žáků 1. stupně základních škol z perspektivy učitelů Důsledky chronického onemocnění na fungování žáků 1. stupně základních škol z perspektivy učitelů |
|
dc.title.alternative |
Chronic Health Conditions Impacts on Primary School-Age Childrens' Functional Performance from Teachers' Perspective |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jirásek, Ivo |
|
dc.date.accepted |
2024-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis examines the impact of chronic illness on the functioning of elementary school students. The aim of this qualitative research was to find out how mainstream primary school teachers view the impacts. The theoretical section summarises the findings on chronic illness and its impacts in the context of primary education. A description of the research, which was conducted through semi-structured interviews, is included in the practical section. The data collected were analysed using an open coding method. The research conducted revealed that teachers have specific experiences that influence their perceptions of managing the impact of chronic illness on the functioning of primary school students. Teachers perceive them to be manageable within the school environment if they feel concerned about being informed and competent to support and care for a pupil with a chronic illness. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
67542
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|