Postupy při zavádění nových pojmů ve výuce přírodovědy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postupy při zavádění nových pojmů ve výuce přírodovědy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Janíková, Marcela
dc.contributor.author Horáčková, Adéla
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:15Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:15Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55559
dc.description.abstract Předkládaná diplomová práce zkoumá postupy, které učitelé volí při zavádění nových pojmů ve výuce přírodovědy. Teoretická část představuje souhrn důležitých pojmů týkajících se přírodovědné výuky, čímž poskytuje vhled do problematiky zkoumané v empirické části práce. Hlavním cílem práce bylo identifikovat postupy, které při zavádění nových pojmů do výuky přírodovědy učitelé volí. K dosažení tohoto cíle byl zvolen kvalitativní typ výzkumu prostřednictvím využití metody zúčastněného nestrukturovaného pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli. Výsledky výzkumu odhalují konkrétní postupy učitelů spolu s faktory, které je ovlivňují. Nejvíce používané byly metody slovní spolu s využitím pracovního sešitu. Dále jeden z učitelů využíval rozmanité materiálně didaktické prostředky a žáky aktivně zapojoval do výuky. Součástí závěru práce je doporučení do praxe.
dc.format 71 s. (123 360)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject přírodovědné vzdělávání na 1. stupni ZŠ cs
dc.subject pojmotvorný proces v přírodovědě cs
dc.subject učitelovo pojetí výuky cs
dc.subject strategie výuky cs
dc.subject materiální didaktické prostředky cs
dc.subject primary science education en
dc.subject concept formation process in science en
dc.subject teaching concept en
dc.subject teaching strategies en
dc.subject material didactic resources en
dc.title Postupy při zavádění nových pojmů ve výuce přírodovědy
dc.title.alternative Approaches to Introducing New Concepts in Primary Science Education
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Tallová, Barbora
dc.date.accepted 2024-05-16
dc.description.abstract-translated This submitted thesis focuses on the procedures that teachers choose when introducing new concepts in science education. The theoretical part provides a summary of important concepts related to science education, offering insights into the issues investigated in the empirical part of the thesis. The main aim of the study was to identify the procedures used by teachers when introducing new concepts in science education. To achieve this goal, a qualitative research approach was adopted, utilizing the method of unstructured participant observation and semi-structured interviews with teachers. The research findings reveal specific procedures employed by teachers along with the influencing factors. The most commonly used methods were verbal techniques along with the use of a workbook. Furthermore, one of the teachers utilized various didactic materials and actively engaged students in the learning process. The conclusion of the thesis also includes practice recommendations.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67535
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
horáčková_2024_dp.pdf 2.160Mb PDF View/Open None
horáčková_2024_op.docx 25.19Kb Unknown View/Open None
horáčková_2024_vp.docx 28.43Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account