Postupy při zavádění nových pojmů ve výuce přírodovědy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postupy při zavádění nových pojmů ve výuce přírodovědy

Show full item record

No preview available
Title: Postupy při zavádění nových pojmů ve výuce přírodovědy
Author: Horáčková, Adéla
Advisor: Janíková, Marcela
Abstract: Předkládaná diplomová práce zkoumá postupy, které učitelé volí při zavádění nových pojmů ve výuce přírodovědy. Teoretická část představuje souhrn důležitých pojmů týkajících se přírodovědné výuky, čímž poskytuje vhled do problematiky zkoumané v empirické části práce. Hlavním cílem práce bylo identifikovat postupy, které při zavádění nových pojmů do výuky přírodovědy učitelé volí. K dosažení tohoto cíle byl zvolen kvalitativní typ výzkumu prostřednictvím využití metody zúčastněného nestrukturovaného pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli. Výsledky výzkumu odhalují konkrétní postupy učitelů spolu s faktory, které je ovlivňují. Nejvíce používané byly metody slovní spolu s využitím pracovního sešitu. Dále jeden z učitelů využíval rozmanité materiálně didaktické prostředky a žáky aktivně zapojoval do výuky. Součástí závěru práce je doporučení do praxe.
URI: http://hdl.handle.net/10563/55559
Date: 2024-01-15
Availability: Bez omezení
Department: Ústav školní pedagogiky
Discipline: Učitelství pro 1. stupeň základní školy


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
horáčková_2024_dp.pdf 2.160Mb PDF View/Open None
horáčková_2024_op.docx 25.19Kb Unknown View/Open None
horáčková_2024_vp.docx 28.43Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account