Rozvoj rozmanitých inteligencí dětí předškolního věku prostřednictvím příběhů s dětským hrdinou

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozvoj rozmanitých inteligencí dětí předškolního věku prostřednictvím příběhů s dětským hrdinou

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Hana
dc.contributor.author Poláková, Petra
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:09Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:09Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55398
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj rozmanitých inteligencí u dětí předškolního věku prostřednictvím použití příběhů s dětským hrdinou. Teoretickým východiskem je Gardnerova teorie rozmanitých inteligencí, která klade důraz na rozličné formy inteligence. Práce zkoumá metody hodnocení inteligence, s důrazem na nástroj Davida Lazeara, a význam identifikace dětských schopností pro efektivní adaptaci vzdělávacích přístupů. Navrhuje inovativní vzdělávací strategie a jejich začlenění do školního kurikula za účelem optimalizace výsledků učení. Důkladně jsou zkoumány klíčové oblasti verbálně-jazykové, logicko-matematické, vizuálně-prostorové, tělesně-pohybové, hudební, intrapersonální, interpersonální a přírodovědné inteligence. Důraz je rovněž kladen na důležitost rozvoje čtenářské gramotnosti v předškolním věku, která je klíčová pro komplexní rozvoj dětí a poskytuje jim nástroje pro pochopení světa a úspěšnou čtenářskou kariéru. Cílem práce je vytvořit příběhy s dětským hrdinou a sadu aktivit podporujících rozmanité inteligence u dětí této věkové kategorie. V praktické části je představena didakticky zpracovaná sada aktivit podporujících rozmanité inteligence u dětí, spolu s průběhem týdenní realizace aktivit spojených s vybraným příběhem. Aktivity byly realizovány, ověřeny a evaluovány ve vybrané mateřské škole. Na základě evaluace jsou v závěru práce navržena doporučení pro praxi mateřských škol.
dc.format 104 s. (134645 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject inteligence cs
dc.subject Gardnerova teorie rozmanitých inteligencí cs
dc.subject verbálně-jazyková inteligence cs
dc.subject próza s dětským hrdinou cs
dc.subject předškolní vzdělávání cs
dc.subject individualizace ve vzdělávání cs
dc.subject intelligence en
dc.subject Gardner's theory of multiple intelligences en
dc.subject verbal-linguistic intelligence en
dc.subject prose with child hero en
dc.subject preschool education en
dc.subject individualization in education en
dc.title Rozvoj rozmanitých inteligencí dětí předškolního věku prostřednictvím příběhů s dětským hrdinou
dc.title.alternative Development of Diverse Intelligences in Preschool Children Through Stories with a Child Hero
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Jelénková, Libuše
dc.date.accepted 2024-05-27
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis focuses on developing diverse intelligences in preschool children through the use of stories featuring child heroes. The theoretical framework is based on Gardner's theory of multiple intelligences, which emphasizes various forms of intelligence. The thesis explores methods of intelligence assessment, with an emphasis on David Lazear's tool, and the significance of identifying children's abilities for effective adaptation of educational approaches. It proposes innovative educational strategies and their integration into the school curriculum to optimize learning outcomes. Key areas of verbal-linguistic, logical-mathematical, visual-spatial, bodily-kinesthetic, musical, intrapersonal, interpersonal, and naturalistic intelligences are thoroughly examined. Emphasis is also placed on the importance of developing reading literacy in preschool age, which is crucial for the comprehensive development of children and provides them with tools for understanding the world and a successful reading career. The aim of the thesis is to create stories with child heroes and a set of activities supporting diverse intelligences in children of this age category. The practical part introduces a didactically processed set of activities supporting diverse intelligences in children, along with the course of a weekly implementation of activities related to a selected story. The activities were implemented, verified, and evaluated in a selected preschool. Based on the evaluation, recommendations for the practice of preschools are proposed at the end of the thesis.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67426
dc.date.submitted 2024-04-24


Files in this item

Files Size Format View Description
poláková_2024_dp.pdf 3.383Mb PDF View/Open None
poláková_2024_op.docx 26.06Kb Unknown View/Open None
poláková_2024_vp.docx 25.29Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account