Motivace českých módních designérů ke členství v Czech Fashion Council
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Gartnerová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Hložková, Ester
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:15:57Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:15:57Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55119
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá motivací českých designérů ke členství v Czech Fashion Council, jejich očekáváním od platformy a bariéry, které se se vstupem do organizace pojí. V teoretické části je představen módní marketing a módní marketingový mix, komunikace v módním marketingu a její komunikační nástroje. Navazuje na to módní průmysl se zaměřením na český módní průmysl a poté je definován módní designér. V závěru teoretické části je metodika práce stanovující cíl a účel výzkumu a výzkumné otázky. Součástí praktické části je představení spolku Czech Fashion Council, jeho cíl, cílové skupiny a struktura organizace. Popsány jsou také další módní spolky a jejich důležitost. Obsahem je rovněž realizovaný kvalitativní výzkum, na který navazuje zodpovězení výzkumných otázek a závěrečné doporučení pro Czech Fashion Council. |
|
dc.format |
60 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
móda
|
cs |
dc.subject |
fashion marketing
|
cs |
dc.subject |
módní průmysl
|
cs |
dc.subject |
český módní průmysl
|
cs |
dc.subject |
módní spolek
|
cs |
dc.subject |
fashion
|
en |
dc.subject |
fashion marketing
|
en |
dc.subject |
fashion industry
|
en |
dc.subject |
Czech fashion industry
|
en |
dc.subject |
fashion association
|
en |
dc.title |
Motivace českých módních designérů ke členství v Czech Fashion Council |
|
dc.title.alternative |
Motivation of Czech Fashion Designers to Join the Czech Fashion Council |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Harantová, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2024-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the motivation of Czech designers to join the Czech Fashion Council, their expectations from the platform and the barriers to joining the organization. The theoretical part introduces fashion marketing and fashion marketing mix, communication in fashion marketing and its communication tools. This is followed by the fashion industry with a focus on the Czech fashion industry and then the fashion designer is defined. The theoretical part concludes with the methodology of the thesis setting out the aim and purpose of the research and the research questions. The practical part includes an introduction of the Czech Fashion Council, its aim, target groups and the structure of the organisation. Other fashion associations and their importance are also described. The content also includes the qualitative research carried out, followed by the answers to the research questions and the final recommendation to the Czech Fashion Council. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
dc.identifier.stag |
68184
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account