Rozvoj čtenářské gramotnosti ve 3. ročníku základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozvoj čtenářské gramotnosti ve 3. ročníku základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Janíková, Marcela
dc.contributor.author Langerová, Adéla
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:11Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:11Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52654
dc.description.abstract Předkládaná diplomová práce je věnována čtenářské gramotnosti v prostředí základní školy. Konkrétně se jedná o rozvoj čtenářské gramotnosti ve 3. ročníku základní školy. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak lze prostřednictvím konkrétní pedagogické intervence rozvíjet čtenářskou gramotnost u žáků 3. ročníku základní školy. Jedná se o kvalitativně vedenou práci. Použitým výzkumným designem se stal kvalitativní intervenční výzkum, který se skládal z fází výzkumných a fází intervenčních. Doplňkovou metodou výzkumu se stal rozhovor s třídní učitelkou 3. ročníku. Získaná výzkumná data byla podrobena analýze a následné interpretaci. Výsledky ověřily skutečnost, že vhodně zvolené metody a systematická práce s žáky přispívají k cílenému rozvoji čtenářské gramotnosti. Jde však o vědomou, plánovitou a časově náročnou činnost učitele v kombinaci s činností žáků, která musí být podpořena jejich vhodnou motivací. V závěrečné části práce jsou zmíněny limity a diskuse této práce.
dc.format 99 s (145 009 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject čtenářská gramotnost cs
dc.subject čtení cs
dc.subject čtenářství cs
dc.subject motivace cs
dc.subject primární vzdělávání cs
dc.subject reading literacy en
dc.subject reading en
dc.subject readership en
dc.subject motivation en
dc.subject primary education en
dc.title Rozvoj čtenářské gramotnosti ve 3. ročníku základní školy
dc.title.alternative Development of Reading Literacy in the 3rd year of Elementary School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Najvar, Petr
dc.date.accepted 2023-05-15
dc.description.abstract-translated The presented diploma thesis is dedicated to reading literacy in the context of elementary schools. Specifically, it concerns the development of reading literacy in the 3rd grade of elementary school. The aim of the diploma thesis was to find out how reading literacy can be developed in 3rd grade elementary school students through a specific pedagogical intervention. This is a qualitatively guided work. The research design used was qualitative interventional research, which consisted of research phases and intervention phases. An additional research method was an interview with the 3rd-grade teacher. The obtained research data were subjected to analysis and subsequent interpretation. The results confirmed that appropriately chosen methods and systematic work with students contribute to the targeted development of reading literacy. However, it is a conscious, planned, and time consuming activity of the teacher in combination with the students' activity, which must be supported by appropriate motivation. The final part of the work mentions the limits and discussion of this work.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 63235
dc.date.submitted 2023-04-20


Files in this item

Files Size Format View Description
langerová_2023_dp.pdf 12.92Mb PDF View/Open None
langerová_2023_op.docx 26.29Kb Unknown View/Open None
langerová_2023_vp.docx 28.63Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account