Význam ilustrované předlohy při vykreslování prožívání postavy při vyprávění příběhu

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Význam ilustrované předlohy při vykreslování prožívání postavy při vyprávění příběhu

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Petrová, Zuzana
dc.contributor.author Suszková, Lucie
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:19Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:19Z
dc.date.issued 2020-10-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49607
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zaměřuje na předčtenářskou gramotnost dětí předškolního věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou nejprve vymezeny teoretické poznatky o narativu, se zaměřením na narativní vývoj dětí až po předškolní věk. Dále jsou v práci sumarizovány poznatky o příběhu a ilustrované předloze, které zároveň tvoří teoretické jádro pro empirické ověření, zda má ilustrovaná předloha vliv na rozvoj narativních schopností dětí v předškolním vzdělávání. V praktické části je pomocí kvalitativního výzkumu analyzována schopnost dětí vyprávět vlastní příběh na základě ilustrované předlohy. Závěr práce je věnován zpracování a vyhodnocení dat, které je doplněno shrnutím poznatků získaných z realizovaného výzkumu a doporučeními pro praxi v mateřské škole.
dc.format 91 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject vyprávění příběhu cs
dc.subject narativní schopnosti cs
dc.subject hodnocení čtenářské pregramotnosti cs
dc.subject storytelling en
dc.subject narrative abilities en
dc.subject evaluation of reading literacy en
dc.title Význam ilustrované předlohy při vykreslování prožívání postavy při vyprávění příběhu
dc.title.alternative The role of picture sequences in describing character experiences while storytelling
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Navrátilová, Hana
dc.date.accepted 2021-06-04
dc.description.abstract-translated This diploma thesis focuses on the pre-reading literacy of preschool children. It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part defines the theoretical knowledge about the narrative, focusing mainly on the narrative development of preschool children. Furthermore, the thesis summarizes the knowledge about the story and the illustrated artwork, which also forms the theoretical core for empirical verification of whether the illustrated artwork has an impact on the development of narrative abilities of children in preschool education. In the practical part, the ability of children to tell their own story based on an illustrated model is analyzed using qualitative research. The conclusion of the work is devoted to the processing and evaluation of acquired data, which is supplemented by a summary of knowledge acquired from the research and recommendations for practice in kindergarten.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 57131
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2021-04-22


Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
suszková_2021_dp.pdf 2.212Mb PDF Zobrazit/otevřít None
suszková_2021_op.docx 17.81Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
suszková_2021_vp.docx 21.75Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet