Připravenost mateřských škol na inkluzivní vzdělávání a spolupráci s asistentem pedagoga

DSpace Repository

Language: English čeština 

Připravenost mateřských škol na inkluzivní vzdělávání a spolupráci s asistentem pedagoga

Show simple item record

dc.contributor.advisor Martincová, Jana
dc.contributor.author Gregůrková, Eva
dc.date.accessioned 2021-07-26T07:17:18Z
dc.date.available 2021-07-26T07:17:18Z
dc.date.issued 2021-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/46322
dc.description.abstract Cílem práce je zjistit připravenost pedagogů mateřských škol na proces inkluzivního vzdělávání a připravenost na spolupráci s asistentem pedagoga v současném českém předškolním vzdělávání. Práce je složena z teoretické a praktické části. V teoretické rovině se zabýváme inkluzí v mateřské škole. Definujeme zde pojmy, které s inkluzivním vzděláváním souvisí, věnujeme se zde i platnému legislativnímu rámci a pozici asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání. Praktická část se věnuje analýze a interpretaci výsledků, kterých jsme dosáhli prostřednictvím dotazníkového šetření. Výzkumným souborem se stali pedagogové předškolního vzdělávání ve Zlínském kraji. Ve výzkumu zpracujeme připravenost předškolních pedagogů na zavádění inkluzivního vzdělávání v mateřských školách a jejich připravenost na spolupráci s asistentem pedagoga.
dc.format 87 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject inkluze cs
dc.subject pedagog cs
dc.subject dítě cs
dc.subject speciální vzdělávací potřeby cs
dc.subject inclusive education en
dc.subject inclusion en
dc.subject pedagogue en
dc.subject child en
dc.subject special educational needs en
dc.title Připravenost mateřských škol na inkluzivní vzdělávání a spolupráci s asistentem pedagoga
dc.title.alternative Nursery Schools Preparedness for Inclusive Education and for Cooperation with a Teaching Assistant
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2021-05-17
dc.description.abstract-translated The aim of the work is to find out the readiness of kindergarten teachers for the process of inclusive education and readiness for cooperation with a teaching assistant in contemporary Czech preschool education. The work consists of theoretical and practical part. At the theoretical level, we deal with inclusion in kindergarten. We define the terms related to inclusive education, we also deal with the current legislative framework and the position of teaching assistant in inclusive education. The practical part is devoted to the analysis and interpretation of the results we achieved through a questionnaire survey. Teachers of preschool education in the Zlín Region became a research group. In the research, we will process the readiness of preschool teachers for the introduction of inclusive education in kindergartens and their readiness for cooperation with a teaching assistant.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 57953
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2021-04-20


Files in this item

Files Size Format View Description
gregůrková_2021_dp.pdf 2.267Mb PDF View/Open None
gregůrková_2021_op.docx 18.16Kb Unknown View/Open None
gregůrková_2021_vp.docx 17.79Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account