The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising

DSpace Repository

Language: English čeština 

The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jurášková, Olga
dc.contributor.author Nováková, Simona
dc.date.accessioned 2016-11-28T11:42:01Z
dc.date.available 2016-11-28T11:42:01Z
dc.date.issued 2015-11-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37436
dc.description.abstract Tato práce je zaměřená na značku Dove a její Kampaň za skutečnou krásu. Cílem práce je zjištění efektivity této značky v rámci brandingu a také v rámci stereotypů spojovaných s ideálem krásy v médiích, dále pak zkoumání vztahu značky Dove s protichůdnou značkou Axe a porovnání Dove kampaně s klamavou reklamou. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vymezuje pojmy z oblasti marketingu a zaměřuje se na reklamu, především klamavou, na etiku reklamy a stereotypy v médiích. Část praktická využívá pro analýzu výsledků výzkumu poznatků z části teoretické. Jedná se například o kritéria pro určení klamavosti reklamy a terminologii spojenou s brandingem. Závěr této práce tvoří interpretace výsledků výzkumu a doporučení do budoucna.
dc.format 64 s. (94 237 znaků)
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject reklama cs
dc.subject klamavost cs
dc.subject Dove kampaň za skutečnou krásu cs
dc.subject branding cs
dc.subject nákupní chování zákazníka cs
dc.subject advertisement en
dc.subject deception en
dc.subject Dove Campaign for Real Beauty en
dc.subject branding en
dc.subject consumer buying behavior en
dc.title The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising
dc.title.alternative The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Trčková, Dita
dc.date.accepted 2016-06-15
dc.description.abstract-translated This thesis concentrates on Dove brand and the Campaign for Real Beauty. The purpose of this thesis is to investigate the effectiveness of Dove in terms of branding and the 'ideal beauty' stereotype, as well as the relation of Dove to the contradictory Axe brand and to contrast the Dove Campaign with misleading advertising. The thesis is divided into two parts. Firstly, the theoretical part defines terms connected to marketing and focuses on advertising, especially misleading advertising, the ethics of advertising and stereotypes used in mass media. The practical part uses principles from the theoretical part such as criteria for the analyses of deception in advertising and terms connected to branding in general which are then analysed in the results of the qualitative research. The thesis ends with the interpretation of research results and with future recommendations.
dc.description.department Ústav moderních jazyků a literatur
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Filologie cs
dc.thesis.degree-program Philology en
dc.identifier.stag 41983
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2016-05-05
local.subject kosmetika cs
local.subject reklamní kampaně cs
local.subject klamavá reklama cs
local.subject cosmetics en
local.subject advertising campaigns en
local.subject false advertising en


Files in this item

Files Size Format View Description
nováková_2016_dp.pdf 1.389Mb PDF View/Open None
nováková_2016_op.doc 49.5Kb Unknown View/Open None
nováková_2016_vp.doc 47.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account