The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vaněk, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Šenková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:47Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:47Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/37237
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá vlivem reklamních sdělení na děti předškolního věku a rolí těchto dětí v nákupním rozhodovacím procesu rodiny. Hlavním cílem je získat informace o tom, do jaké míry jsou předškolní děti ovlivněny reklamou, které role týkající se rodinného nákupního rozhodovacího procesu děti ztvárňují a jak velké je jejich slovo při nákupním rozhodování. Práce je rozdělena dvou částí. Teoretická část poskytuje informace o reklamě, její historii a typech médií. Popisuje fáze nákupního rozhodovacího procesu a jednotlivé role, ve kterých se účastníci tohoto procesu objevují. Dále je zde znázorněn rozhodovací proces z pohledu dítěte. V závěru teoretické části je nastíněna problematika moci dítěte v rámci rodiny. Praktická část se skládá ze dvou jednotlivých výzkumů. První z nich je zaměřen na Vánoční přání a dárky dětí a jejich spojitost s reklamou. Druhý výzkum podává odpovědi na otázku, ve kterých rolích nákupního rozhodovacího procesu se předškolní děti objevují a informace týkající se jejich moci v rámci rodiny. |
|
dc.format |
57 s. (80886 znaků) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
média
|
cs |
dc.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
nákupní rozhodovací proces
|
cs |
dc.subject |
iniciátor
|
cs |
dc.subject |
ovlivňovatel
|
cs |
dc.subject |
rozhodovatel
|
cs |
dc.subject |
kupující
|
cs |
dc.subject |
moc dítěte
|
cs |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
media
|
en |
dc.subject |
preschool children
|
en |
dc.subject |
purchase decision-making process
|
en |
dc.subject |
initiator
|
en |
dc.subject |
influencer
|
en |
dc.subject |
decider
|
en |
dc.subject |
buyer
|
en |
dc.subject |
children power
|
en |
dc.title |
The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process |
|
dc.title.alternative |
The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Orsavová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2016-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis is focused on the influence of advertising on preschool children and their roles in the family purchase decision-making process. The main aim is to find out to what extent preschool children and their parents are influenced by advertising and in which roles of the family purchase decision-making process they appear, thus how strong is their power concerning the family shopping decisions. The whole thesis is divided into two parts. The theoretical part provides basic information about advertising, its history and media types. It describes stages of the decision-making process and roles in which the participants of the process appear. It is explained how the decision making looks like from the point of view of children as well. In the end of this part, the issue of the children power is outlined. The analytical part consists of two researches, the first of which deals with the Christmas wishes and presents and their relation to advertisements. The second research is focused on roles of children in the decision-making process and their power. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
41770
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2016-05-05 |
|
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
předškolní věk
|
cs |
local.subject |
vliv masmédií
|
cs |
local.subject |
reklama
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
media influence
|
en |
local.subject |
advertising
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account