The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process

DSpace Repository

Language: English čeština 

The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vaněk, Jiří
dc.contributor.author Šenková, Kateřina
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:47Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:47Z
dc.date.issued 2015-11-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/37237
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá vlivem reklamních sdělení na děti předškolního věku a rolí těchto dětí v nákupním rozhodovacím procesu rodiny. Hlavním cílem je získat informace o tom, do jaké míry jsou předškolní děti ovlivněny reklamou, které role týkající se rodinného nákupního rozhodovacího procesu děti ztvárňují a jak velké je jejich slovo při nákupním rozhodování. Práce je rozdělena dvou částí. Teoretická část poskytuje informace o reklamě, její historii a typech médií. Popisuje fáze nákupního rozhodovacího procesu a jednotlivé role, ve kterých se účastníci tohoto procesu objevují. Dále je zde znázorněn rozhodovací proces z pohledu dítěte. V závěru teoretické části je nastíněna problematika moci dítěte v rámci rodiny. Praktická část se skládá ze dvou jednotlivých výzkumů. První z nich je zaměřen na Vánoční přání a dárky dětí a jejich spojitost s reklamou. Druhý výzkum podává odpovědi na otázku, ve kterých rolích nákupního rozhodovacího procesu se předškolní děti objevují a informace týkající se jejich moci v rámci rodiny.
dc.format 57 s. (80886 znaků)
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject reklama cs
dc.subject média cs
dc.subject děti předškolního věku cs
dc.subject nákupní rozhodovací proces cs
dc.subject iniciátor cs
dc.subject ovlivňovatel cs
dc.subject rozhodovatel cs
dc.subject kupující cs
dc.subject moc dítěte cs
dc.subject advertising en
dc.subject media en
dc.subject preschool children en
dc.subject purchase decision-making process en
dc.subject initiator en
dc.subject influencer en
dc.subject decider en
dc.subject buyer en
dc.subject children power en
dc.title The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process
dc.title.alternative The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Orsavová, Jana
dc.date.accepted 2016-06-16
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis is focused on the influence of advertising on preschool children and their roles in the family purchase decision-making process. The main aim is to find out to what extent preschool children and their parents are influenced by advertising and in which roles of the family purchase decision-making process they appear, thus how strong is their power concerning the family shopping decisions. The whole thesis is divided into two parts. The theoretical part provides basic information about advertising, its history and media types. It describes stages of the decision-making process and roles in which the participants of the process appear. It is explained how the decision making looks like from the point of view of children as well. In the end of this part, the issue of the children power is outlined. The analytical part consists of two researches, the first of which deals with the Christmas wishes and presents and their relation to advertisements. The second research is focused on roles of children in the decision-making process and their power.
dc.description.department Ústav moderních jazyků a literatur
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Filologie cs
dc.thesis.degree-program Philology en
dc.identifier.stag 41770
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2016-05-05
local.subject předškoláci cs
local.subject předškolní věk cs
local.subject vliv masmédií cs
local.subject reklama cs
local.subject preschool children en
local.subject preschoolers en
local.subject media influence en
local.subject advertising en


Files in this item

Files Size Format View Description
šenková_2016_dp.pdf 1.665Mb PDF View/Open None
šenková_2016_op.doc 48Kb Unknown View/Open None
šenková_2016_vp.doc 47Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account