Zdravotní postižení očima dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Zdravotní postižení očima dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Machů, Eva
dc.contributor.author Polčáková, Michaela
dc.date.accessioned 2013-10-06T00:41:48Z
dc.date.available 2013-10-06T00:41:48Z
dc.date.issued 2011-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/19703
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá postoji dětí předškolního věku ke zdravotně postiženým lidem. Teoretická část se věnuje vývoji dítěte předškolního věku, prostředí rodiny, mateřské školy a vrstevnické skupiny, jakožto významných činitelů utváření postojů a postavení zdravotně postiženého člověka ve společnosti. Cílem praktické části je pak prostřednictvím rozhovorů v ohniskových skupinách a jejich následné analýzy využívající prvky zakotvené teorie, zjistit, jak děti předškolního věku vnímají lidi se zdravotním postižením, jak reagují na tyto odlišnosti a co a jakým způsobem formuje jejich postoje k této problematice. cs
dc.format 82 s., přílohy 13 s. cs
dc.format.extent 784781 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dítě předškolního věku cs
dc.subject postoje cs
dc.subject předsudky cs
dc.subject stereotypy cs
dc.subject prostředí cs
dc.subject zdravotní postižení cs
dc.subject preschool children en
dc.subject attitude en
dc.subject prejudice en
dc.subject stereotype en
dc.subject enviroment en
dc.subject disabled people en
dc.title Zdravotní postižení očima dětí předškolního věku cs
dc.title.alternative Disability Seen by Pre-School Children en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2012-06-01
dc.description.abstract-translated Diploma thesis deals with the attitude of preschool children to disabled people. The theoretical part is devoted to the development of children trought their childhood,life in the family, nursery school and than the peer groups, as the major factors of shaping the attitudes and the status of disabled people in society. The aim of the practical part is then conducted interviews in outbreaks of groups and their subsequent analysis using the elements enshrined theory, find out how preschool children perceive people with disabilities, how to respond to these differences, and what and how it shapes their attitudes towards this issue. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 24926
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2012-04-23
local.subject děti předškolního věku cs
local.subject názory a postoje cs
local.subject zdravotně postižení cs
local.subject preschool children en
local.subject views and attitudes en
local.subject people with disabilities en


Files in this item

Files Size Format View
polčáková_2012_dp.pdf 766.3Kb PDF View/Open
polčáková_2012_vp.doc 53Kb Microsoft Word View/Open
polčáková_2012_op.doc 54Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account