dc.contributor.advisor |
Zajitzová, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Šišková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T00:42:20Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T00:42:20Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9905
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na postoje učitelů předškolního vzdělávání k Programu výchovné práce pro jesle a mateřské školy a k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Tvoří ji teoretická a praktická část. Teoretická část pojednává o základních pojmech, které se vztahují k této problematice, osobnosti pedagoga, vzdělávacímu systému v ČR, historii kurikul předškolního vzdělávání, Programu výchovné práce pro jesle a mateřské školy a Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Praktickou část tvoří srovnání analýz kurikul a výsledky výzkumu, zaměřeného na zjištění postojů učitelů k těmto kurikulům z hlediska věku a délky pedagogické praxe. |
cs |
dc.format |
90 s., 5 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1056225 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
postoje
|
cs |
dc.subject |
kurikulum
|
cs |
dc.subject |
Program výchovné práce pro jesle a mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
attitudes
|
en |
dc.subject |
curriculum
|
en |
dc.subject |
the Education work program for infant schools and kindergartens
|
en |
dc.subject |
the Framework education program for pre-school education
|
en |
dc.title |
Postoje učitelů ke kurikulům předškolního vzdělávání |
cs |
dc.title.alternative |
The attitudes of teachers towards the pre-school curriculums |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2009-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor graduate thesis is focused on the attitudes of pre-school education teachers towards the Education work program for infant schools and kindergartens and to the Framework education program for pre-school education. The thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part deals with basic concepts which relate to this issue, teacher's personality, the education system in the Czech Republic, the curricula's history of pre-school education, the Education work program for infant-schools and kindergartens and the Framework education program for pre-school education. The practical part consists of the analyses comparison of the curricula and research findings, focused on identifying the teachers' attitudes towards these curricula, from the point of view of age and the length of teaching practice. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
11463
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-13 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
vzdělávací programy
|
cs |
local.subject |
předškolní pedagogika
|
cs |
local.subject |
předškolní děti
|
cs |
local.subject |
educational programs
|
en |
local.subject |
preschool education
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |