Kompetence výchovného poradce na ZŠ
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
|
|
dc.contributor.author |
Šínová, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T22:25:23Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T22:25:23Z |
|
dc.date.issued |
2008-11-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9640
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na činnost výchovného poradce na základních školách. Teoretická část se zabývá osobností výchovného poradce a jeho vzděláním. Stěžejní částí teorie je náplň práce výchovného poradce ? řešení problémů žáků, spolupráce s učiteli, rodiči. Další kapitola zahrnuje spolupráce výchovného poradce s různými institucemi. V praktické části jsem analyzovala a srovnávala práci dvou výchovných poradkyň - na základní škole a na základní škole praktické. U žáků jsem zkoumala, zda jsou dostatečně informováni o možnostech dalšího vzdělávání a jakým způsobem řeší své školní problémy. |
cs |
dc.format |
49 s. |
cs |
dc.format.extent |
483032 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Výchovný poradce
|
cs |
dc.subject |
náplň práce
|
cs |
dc.subject |
výchovné problémy
|
cs |
dc.subject |
vzdělávací problémy
|
cs |
dc.subject |
sociální kurátor
|
cs |
dc.subject |
volba povolání
|
cs |
dc.subject |
School adviser
|
en |
dc.subject |
scope of employment
|
en |
dc.subject |
educational problems
|
en |
dc.subject |
probation officer
|
en |
dc.subject |
vocational selection
|
en |
dc.title |
Kompetence výchovného poradce na ZŠ |
cs |
dc.title.alternative |
Competences of education advisors at primary schools |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
|
|
dc.date.accepted |
2009-01-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work focuses on aktivity of an educational adviser at primary schools. The theoretical part concentrates on adviser?s personality, his special knowledges. The most important part of the theory is adviser?s scope of employment ? solving probléme of pupils, cooperations with other teachers, with parents. The next chapter includes adviser?s cooperation with different institutions. In the practical, I have been analyzing and comparing the work of two school?s advisers ? the first at primary school, the second at primary school for children with special needs. I have been investigating whether pupils are informed about the next education and how they solve thein problems at school. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1016251
|
|
dc.date.assigned |
2007-04-30 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
poradci
|
cs |
local.subject |
školní poradenství
|
cs |
local.subject |
consultants
|
en |
local.subject |
school counseling
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account