dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Navrátil, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T20:36:04Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T20:36:04Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9409
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce si klade za cíl seznámit čtenáře s tvorbou školního vzdělávacího programu na střední škole s využitím aktivizujících výukových metod. Teoretická část se zabývá rozvojem aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků ve výchovně-vzdělávacím procesu, klasifikací a využitím aktivizujících výukových metod ve výuce a také popisuje pro-blematiku nové kurikulární reformy vzdělávání na střední škole. Praktická část je zaměřena na tvorbu školního vzdělávacího programu v předmětu občanská nauka a následné zjištění vlivu použitých aktivizujících výukových metod na kvalitu znalostí žáků. |
cs |
dc.format |
58 s., 5 s. |
cs |
dc.format.extent |
1472126 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Klíčová slova: žák
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
rámcový vzdělávací program
|
cs |
dc.subject |
školní vzdělávací program
|
cs |
dc.subject |
aktivizující výukové metody
|
cs |
dc.subject |
styly učení žáků
|
cs |
dc.subject |
kurikulární reforma
|
cs |
dc.subject |
Keywords: student
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
framework education programme
|
en |
dc.subject |
school aducation programme
|
en |
dc.subject |
curriculum
|
en |
dc.subject |
activating teaching methods
|
en |
dc.subject |
styles of students'learning and tea-ching
|
en |
dc.subject |
curriculum reform
|
en |
dc.title |
Využití aktivizujících metod výuky při tvorbě školního vzdělávacího programu na SŠ (pro předmět občanská nauka) |
cs |
dc.title.alternative |
Utilization of Activising Educational Methods during the Formation of School Education Program for Secondary Schools (for Subject Civics) |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Masariková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2009-06-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of my graduation thesis is to introduce to readers the creation of the school edu-cation programme at secondary schools using activating teaching methods. The theory part deals with the advancement of activity and self-activity and creativity with students in the course of the educational process, as well as marking and the use of the activating teaching methods. It describes the problems of the new curriculum at secondary schools. The practical part is aimed at the creation of the school education programme for the school subject Civics and, subsequently, at the recognition of the influence of the activating tea-ching methods used in the teaching process on the quality of students' knowledge. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
12071
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-17 |
|
utb.result.grade |
D |
|
local.subject |
aktivizační metody ve výuce
|
cs |
local.subject |
vzdělávací programy
|
cs |
local.subject |
předmětové kurikulum
|
cs |
local.subject |
školské reformy
|
cs |
local.subject |
activisation methods in education
|
en |
local.subject |
educational programs
|
en |
local.subject |
subject curriculum
|
en |
local.subject |
educational reforms
|
en |