Skupinová integrace postižených žáků v Bohumíně

DSpace Repository

Language: English čeština 

Skupinová integrace postižených žáků v Bohumíně

Show simple item record

dc.contributor.advisor Skokanová, Pavla
dc.contributor.author Holaschke, Martina
dc.date.accessioned 2010-07-17T18:52:55Z
dc.date.available 2010-07-17T18:52:55Z
dc.date.issued 2009-05-14
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/9201
dc.description.abstract Cílem mého výzkumu bylo analyzovat proces integrace žáků po zrušení Zvláštní školy a Pomocné školy Bohumín do běžných základních škol a zjistit, zda tato forma integrace byla správnou cestou. Ke zjištění názorů dětí i učitelů jsem vypracovala dva druhy dotazníku, jeden určený dětem a druhý určený učitelům. Analyzovala jsem průběh procesu a porovnávala názory skupinově integrovaných a individuálně integrovaných dětí, a také jejich vyučujících mezi sebou. Výsledky výzkumu potvrdily mnou stanovené hypotézy pouze z části. Nedostatek financí, související např. s absencí dostačujícího počtu asistentů pedagoga, kompenzačních pomůcek, velký počet dětí v třídách individuálně integrovaných s mentálně postiženým dítětem vedou ke značnému skepticismu ze strany učitelů vůči budoucnosti celého procesu. Převládá názor, že mentálně handicapované děti mají být integrovány pouze skupinově, kdežto individuální integrace děti s tělesným či smyslovým postižením se mají integrovat individuálně. cs
dc.format 79 s., 6 s. příloh. cs
dc.format.extent 1128308 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject skupinová a individuální integrace postižených dětí cs
dc.subject speciální vzdělávací potřeby cs
dc.subject group and individual integration en
dc.subject special educational needs en
dc.title Skupinová integrace postižených žáků v Bohumíně cs
dc.title.alternative The group integration of disabled pupils in Bohumín en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Marášková, Ivana
dc.date.accepted 2009-06-24
dc.description.abstract-translated The target of my project was to analyze the integration process of the pupils of special schools to common elementary schools after the cancellation of the Special and the Assistant school in Bohumín. The target was to find out if the selected way of the integration was successful. To learn the opinions of both children and teachers I created two styles of question lists, one for children and the other for teachers. I analyzed the process and compared the opinions of the integrated children in the group and the children indegrated individually as well as the opinions of their teachers talking among themselves. The result of the research confirmed the defined hypothesis done by me only in one side. The financial shortage related to the absence of the sufficient numbers of the educator's assistants, special educational needs and the big numbers of children in classrooms who are integrated with a mentally disturbed child leeds to a great scepticism from teachers points of view toward the future of the whole process. There is the prevailing opinion that the mentally disturbed children are supposed to be integrated only in a group, while the individual integration of the children with handicaps (physical, sensual) is supposed to be done in an individual way. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 12092
dc.date.assigned 2009-02-17
utb.result.grade B
local.subject zdravotně postižené děti cs
local.subject mentálně postižené děti cs
local.subject integrovaná výuka cs
local.subject Bohumín (Česko) cs
local.subject children with disabilities en
local.subject children with mental disabilities en
local.subject integrated teaching en
local.subject Bohumín (Czechia) en


Files in this item

Files Size Format View
holaschke_2009_dp.pdf 1.076Mb PDF View/Open
holaschke_2009_vp.doc 42Kb Microsoft Word View/Open
holaschke_2009_op.doc 54.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account