Skupinová integrace postižených žáků v Bohumíně
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Skupinová integrace postižených žáků v Bohumíně |
Autor: |
Holaschke, Martina
|
Vedoucí: |
Skokanová, Pavla
|
Abstrakt:
|
Cílem mého výzkumu bylo analyzovat proces integrace žáků po zrušení Zvláštní školy a Pomocné školy Bohumín do běžných základních škol a zjistit, zda tato forma integrace byla správnou cestou. Ke zjištění názorů dětí i učitelů jsem vypracovala dva druhy dotazníku, jeden určený dětem a druhý určený učitelům. Analyzovala jsem průběh procesu a porovnávala názory skupinově integrovaných a individuálně integrovaných dětí, a také jejich vyučujících mezi sebou. Výsledky výzkumu potvrdily mnou stanovené hypotézy pouze z části. Nedostatek financí, související např. s absencí dostačujícího počtu asistentů pedagoga, kompenzačních pomůcek, velký počet dětí v třídách individuálně integrovaných s mentálně postiženým dítětem vedou ke značnému skepticismu ze strany učitelů vůči budoucnosti celého procesu. Převládá názor, že mentálně handicapované děti mají být integrovány pouze skupinově, kdežto individuální integrace děti s tělesným či smyslovým postižením se mají integrovat individuálně. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/9201
|
Datum:
|
2009-05-14 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
B
12092
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet