Skupinová integrace postižených žáků v Bohumíně

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Skupinová integrace postižených žáků v Bohumíně

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Skupinová integrace postižených žáků v Bohumíně
Autor: Holaschke, Martina
Vedoucí: Skokanová, Pavla
Abstrakt: Cílem mého výzkumu bylo analyzovat proces integrace žáků po zrušení Zvláštní školy a Pomocné školy Bohumín do běžných základních škol a zjistit, zda tato forma integrace byla správnou cestou. Ke zjištění názorů dětí i učitelů jsem vypracovala dva druhy dotazníku, jeden určený dětem a druhý určený učitelům. Analyzovala jsem průběh procesu a porovnávala názory skupinově integrovaných a individuálně integrovaných dětí, a také jejich vyučujících mezi sebou. Výsledky výzkumu potvrdily mnou stanovené hypotézy pouze z části. Nedostatek financí, související např. s absencí dostačujícího počtu asistentů pedagoga, kompenzačních pomůcek, velký počet dětí v třídách individuálně integrovaných s mentálně postiženým dítětem vedou ke značnému skepticismu ze strany učitelů vůči budoucnosti celého procesu. Převládá názor, že mentálně handicapované děti mají být integrovány pouze skupinově, kdežto individuální integrace děti s tělesným či smyslovým postižením se mají integrovat individuálně.
URI: http://hdl.handle.net/10563/9201
Datum: 2009-05-14
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: B 12092


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
holaschke_2009_dp.pdf 1.076Mb PDF Zobrazit/otevřít
holaschke_2009_vp.doc 42Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
holaschke_2009_op.doc 54.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet