Význam a vývoj odborných výstav a veletrhů pro české textilní firmy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Svoboda, Václav
|
|
dc.contributor.author |
Vinklerová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T15:16:24Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T15:16:24Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/8752
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zamýšlí nad pojmy veletrhy a výstavy v obecné rovině. Zkoumá veletrhy a výstavy jako jeden s nástrojů prodeje v marketingové komunikaci, avšak úzce specializovaný na oblast textilního průmyslu. Sleduje obecnou historii veletrhů a výstav i v rámci veletržních generací na území českých zemí. Zabývá se vývojem nejvýznamnějších veletrhů v textilní branži, respektive ve sféře textil-oděv-kůže, a to v tuzemsku i v zahraničí. Práce představuje Asociaci textil oděv kůže jakožto reprezentanta českých výrobců v tomto odvětví a vysvětluje její veletržní politiku. Rozebírá principy dotací udělovaných Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky českým firmám na účasti na veletrzích a výstavách. Prakticky zkoumá význam účasti na výstavách a veletrzích pro české textilní firmy. Tato práce je badatelská, kromě základních poznatků z teorie je založena na zjišťování informací z minulosti i současnosti prostřednictvím dotazníkového šetření. |
cs |
dc.format |
62, 3 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
971608 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Výstavy
|
cs |
dc.subject |
veletrhy
|
cs |
dc.subject |
veletržní generace
|
cs |
dc.subject |
ATOK
|
cs |
dc.subject |
podpora prodeje
|
cs |
dc.subject |
oficiální účast
|
cs |
dc.subject |
dotace
|
cs |
dc.subject |
zá-kazník
|
cs |
dc.subject |
image
|
cs |
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
prezentace
|
cs |
dc.subject |
Exhibitions
|
en |
dc.subject |
fairs
|
en |
dc.subject |
fair generations
|
en |
dc.subject |
ATOK
|
en |
dc.subject |
trade support
|
en |
dc.subject |
official attendance
|
en |
dc.subject |
subventions
|
en |
dc.subject |
customer
|
en |
dc.subject |
image
|
en |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
presentation
|
en |
dc.title |
Význam a vývoj odborných výstav a veletrhů pro české textilní firmy |
cs |
dc.title.alternative |
The importance and development of the special exhibitions and fairs for Czech textile companies |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavlů, Dušan |
|
dc.date.accepted |
2009-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor Thesis deals with terms fairs and exhibitions in general level. The Thesis researches fairs and exhibitions as one of the tools of sale in marketing communication but closely specialized in the textile industry area. It follows a general history of fairs and exhibitions in the frame of so called "fair genera-tions'q in the area of Bohemia, Moravia and Silesia. It deals with the development of the most important fairs in textile branch, or namely in the sphere of textile-clothes-leather, in this country and abroad. The Thesis introduces Association textile-clothes-leather as the representative of the Czech producers in this branch and explains its fair politics. It analyses the principles of subven-tions given by the Ministry of Industry and Trade of the Czech Republic to the Czech firms for attendance on fairs and exhibitions. In Practical Part, it researches the importance of attendance on fairs and exhibitions for the Czech textile firms. This Thesis is explorational; it means that besides the theoretic knowledge is based on re-searching the information from past and present by means of questionnaire survey. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
10704
|
|
dc.date.assigned |
2009-01-12 |
|
utb.result.grade |
B |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account