dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Hurt, Robert
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T14:41:23Z |
|
dc.date.issued |
2009-04-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/8662
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o vlivu globalizace a globálních trendů na společnost a kulturu, na rozhodování firem při výběru vhodných typů reklamních kampaní určených pro český trh. Práce zkoumá výběr mezi globálním a lokálním, mezi sklízením ekonomických výhod ze standardizované výroby nebo vstřícným přístupem k místním spotřebitelským potřebám a návykům. Praktická část analyzuje výsledky sondy, která zjišťovala postoje české veřejnosti k reklamě. V této části jsou také popsány a analyzovány reklamní kampaně firem ze čtyř různých odvětví. Na základě výsledků zjištěných průzkumem pak byly příklady kampaní vyhodnoceny a bylo zformulováno doporučení pro budoucí komunikaci. |
cs |
dc.format |
79 |
cs |
dc.format.extent |
5057254 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná bez omezení od 27.04.2039 |
|
dc.subject |
globalizace
|
cs |
dc.subject |
kultura
|
cs |
dc.subject |
kulturní dimenze
|
cs |
dc.subject |
mezinárodní marketing
|
cs |
dc.subject |
interkulturní komunikace
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
teorie reklamy
|
cs |
dc.subject |
reklamní strategie
|
cs |
dc.subject |
globální reklamní kampaně
|
cs |
dc.subject |
glokalizace
|
cs |
dc.subject |
adaptace
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
reklamní výzkum
|
cs |
dc.subject |
globalization
|
en |
dc.subject |
culture
|
en |
dc.subject |
cultural dimenzion
|
en |
dc.subject |
international marketing
|
en |
dc.subject |
intercultural communication
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
theory of advertising
|
en |
dc.subject |
strategies of advertising
|
en |
dc.subject |
global advertising campaigns
|
en |
dc.subject |
glocalization
|
en |
dc.subject |
adaptation
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
advertising research
|
en |
dc.title |
Globalizace a americký styl života v českých reklamách, kulturní důsledky |
cs |
dc.title.alternative |
Globalization and American lifestyle in Czech advertisings, cultural consequences |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zavřelová, Veronika |
|
dc.date.accepted |
2009-05-26 |
|
dc.date.vskp-available |
2039-04-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
Diploma paper deals with influence of globalization and global trends on the society and culture, on decision making of the companies in assessment suitable styles of the advertising campaigns which are dedicated for Czech market. Thesis investigate selection between global and local, reaping the economic benefits of standardized production or accommodating local needs and habits. Practical part analyses results of investigation which polled the positions of the Czech community towards the advertising. In this part are also described and analyzed advertising campaigns of companies from four different branches. On the results found out in the investigation were the examples of campaignes evaluated and there was formulate recommendation for the prospective communication. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
veřejné |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
10604
|
|
dc.date.assigned |
2009-01-12 |
|
utb.result.grade |
A |
|