dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Ježdík, Radek
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T08:00:16Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T08:00:16Z |
|
dc.date.issued |
2009-04-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/7919
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá novými trendy v marketingových komunikacích z hlediska etiky propagace. Analyzuji, zdali nové trendy v marketingových komunikacích, jako jsou například virální marketing, guerilla marketing či product placement, balancují častěji na etické hranici, než tradiční marketingové techniky. Zabývám se také fenoménem poslední doby, za který lze označit internetové sociální sítě a blogy. Cílem práce je také popsat systém regulace a samoregulace reklamy v České republice a stanovit opatření, která by zvýšila kultivovanost a etickou úroveň reklamy u nás. Závěry práce jsou podloženy průzkumem a analýzou dat Rady pro reklamu. |
cs |
dc.format |
86 |
cs |
dc.format.extent |
1523414 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Etika
|
cs |
dc.subject |
etický kodex
|
cs |
dc.subject |
regulace reklamy
|
cs |
dc.subject |
samoregulace reklamy
|
cs |
dc.subject |
nové trendy
|
cs |
dc.subject |
virální marketing
|
cs |
dc.subject |
SPAM
|
cs |
dc.subject |
product placement
|
cs |
dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
dc.subject |
blogy
|
cs |
dc.subject |
Ethics
|
en |
dc.subject |
Code of Advertising Practice
|
en |
dc.subject |
advertising regulation
|
en |
dc.subject |
viral marketing
|
en |
dc.subject |
guerilla marketing
|
en |
dc.subject |
SPAM
|
en |
dc.subject |
product placement
|
en |
dc.subject |
social networking
|
en |
dc.subject |
blogs
|
en |
dc.title |
Nové trendy v MK z hlediska etiky propagace |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing communications and the new trends (in light of morality) |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Brázda, Radim |
|
dc.date.accepted |
2009-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis addresses new trends in marketing communications in terms of the ethics of promotion. I analyze if new trends in marketing communications, such are viral marketing, guerilla marketing or product placement, balance more frequently on ethical boundaries than tradition marketing tools. I also deal with the recent phenomenon of internet social networks and blogs. The aim of this thesis is also to describe the system of regulation and self-regulation of advertisement in the Czech Republic and to provide for measures in order to raise the sophistication and ethical level of advertisement. Findings of work are based on survey and on data analysis from Ad Council (Czech Advertising Standards Council - "Rada pro reklamu'q). |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
10608
|
|
dc.date.assigned |
2009-01-12 |
|
utb.result.grade |
B |
|