dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Machová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T04:46:08Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T04:46:08Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/7647
|
|
dc.description.abstract |
Zvoleným tématem bakalářské práce jsou "Možnosti výchovně vzdělávacího působení na děti s lehkou mozkovou dysfunkcí 1. - 4. ročníku (Základní škola Tupesy)". Práce je strukturována do části teoretické a praktické. Součástí teoretické je vymezení terminologie a základních pojmů, charakteristika, diagnostika a příčiny vzniku LMD, krátce je zde věnována pozornost ADHD, zmíněny jsou specifické poruchy učení. Teoretická část dále obsahuje možnosti vzdělávání a výchovy žáků s LMD, nastíněn je legislativní rámec péče související s popisovanou problematikou. V neposlední řadě jsou uvedeny zásady přístupu k žákům s LMD ve školním prostředí, možné vyučovací metody, formy výuky či osobnost učitele. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkumné šetření, jehož základem jsou případové studie čtyř žáků s LMD ze Základní školy Tupesy. Zahrnut je rámec výzkumu, popis metodologie, výzkumného souboru a výukově vzdělávací koncepce ZŠ Tupesy. V závěru jsou shrnuty dosažené výsledky v souvislosti s dílčími cíly realizovaného výzkumu. |
cs |
dc.format |
73 s. , 4 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
4550687 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
LMD
|
cs |
dc.subject |
ADHD
|
cs |
dc.subject |
diagnostika
|
cs |
dc.subject |
specifické poruchy učení
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
vyučovací metody a formy výuky
|
cs |
dc.subject |
legislativa
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
Light Brain Dysfunction
|
en |
dc.subject |
Attention Deficit Hyperaktivity Disorder
|
en |
dc.subject |
diagnostic
|
en |
dc.subject |
specific deficit of learning
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
teaching methods
|
en |
dc.subject |
forms
|
en |
dc.subject |
legislation
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
breed
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.title |
Možnosti výchovně vzdělávacího působení na děti s lehkou mozkovou dysfunkcí 1. - 4. ročníku (Základní škola Tupesy) |
cs |
dc.title.alternative |
Possibilities of educational impact on children with light brain dysfunction, grades 1. - 4. (Primary school Tupesy) |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2008-06-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The selected topic of my bachelor thesis is "Possibilities of educational impact on children with light brain dysfunction, grades 1. - 4. (Primary school Tupesy". The thesis is composed of two parts: theoretical and practical. The theoretical part contains definition of terminology and basic facts, characterization, diagnostics and cause of origins of LBD. The short attention is paid to ADHD and specific defects of learning. The theoretical part contains possibilities of education and upbringing of pupils with LBD, legislative scope of care connected with described problems. There are also mentioned principles of attitudes to pupils with LBD at school environment, possible teaching methods, forms of teaching or personality of a teacher. The practical part contains qualitative research investigation whose base was case studies of four pupils from primary school Tupesy. There are scopes of research, description of metodology, research set and teaching educational conceptions of primary school Tupesy. At the close of the bachelor thesis there are summed up the reached results connected with given aims of realized research. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
8279
|
|
dc.date.assigned |
2008-01-23 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
Tupesy (Uherské Hradiště, Česko)
|
cs |
local.subject |
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
local.subject |
porucha ADHD
|
cs |
local.subject |
Tupesy (Uherské Hradiště, Czechia)
|
en |
local.subject |
pupils with special educational needs
|
en |
local.subject |
attention deficit hyperactivity disorder
|
en |