dc.contributor.advisor |
Světlík, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Sanduijav, Tuvshinzaya
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T02:18:54Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T02:18:54Z |
|
dc.date.issued |
2008-10-17 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/7302
|
|
dc.description.abstract |
Interkulturní marketing a výzkumy reklamy, uskutečňované vědci, potvrzují důležitost vlivu kultury v oblasti spotřebního chování. Aby bylo možné zkoumat kulturní specifika Mongolska z pohledu reklamního působení klade si tato studie následující cíle: (1) Studium hodnotových dimenzí mongolské kultury; (2) Určení vlivu nomádské (kočovné) civilizace na mongolskou kulturu; (3) Určení komunikačního kontextu Mongolů; (4)Srovnání komunikačního kontextu Mongolska a Číny; (5) Analýza mongolských a čínských webových stránek z pohledu vysokého - nízkého komunikačního kontextu. Pro výzkum v prvním a druhém kroku byl použit Hofstedeho výzkum pěti kulturních dimenzí (VSM94) a Hallův (1976) dvojdimenzionální model jako výchozí rámec srovnání kultur dvou asijských zemí. Pro potřeby výzkumu bylo vybráno 1608 respondentů s cíle definovat dle metodiky Hofstedeho pět kulturních dimenzí Mongolska. Výzkum potvrdil, že i když Mongolsko je zahrnováno do východní kultury, existují v ním specifické kulturní odlišnosti a myšlení. Rovněž byl uskutečněn výzkum u 164 Mongolů a 159 Číňanů za účelem srovnání výše komunikačního kontextu. Výzkum II potvrzuje, že výše komunikačního kontextu u z pohledu statistických údajů shodný u obou národů. Cílem třetího kroku je zjistit, jak se projevuje existence kulturních dimenzí na webových stránkách při použití koncepčního přístupu Singa a Matsuo (2005).Pro potřeby výzkumu bylo vybráno 25 webových stránek společností z Mongolska a 40 stránek čínských firem. Tyto webové stránky jak v případě Číny, tak i Mongolska, prokázaly vysoký komunikační kontext. |
cs |
dc.format.extent |
994479 bytes |
|
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
cs |
dc.rights |
Bez omezení |
cs |
dc.subject |
Kultura
|
cs |
dc.subject |
kulturni rozdily
|
cs |
dc.subject |
kulturní dimenze
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
kreativni strategie reklamy
|
cs |
dc.subject |
nomádské civilizace
|
cs |
dc.subject |
kontext
|
cs |
dc.subject |
web
|
cs |
dc.subject |
Culture
|
en |
dc.subject |
cultural differences
|
en |
dc.subject |
cultural dimension
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
advertising strategy
|
en |
dc.subject |
individualism
|
en |
dc.subject |
collectivism
|
en |
dc.subject |
power distance
|
en |
dc.subject |
masculinity
|
en |
dc.subject |
femininity
|
en |
dc.subject |
uncertainty avoidance
|
en |
dc.subject |
long-term orientation
|
en |
dc.subject |
nomadic civilization
|
en |
dc.subject |
high context culture
|
en |
dc.subject |
low context culture
|
en |
dc.subject |
standardization
|
en |
dc.subject |
customization
|
en |
dc.subject |
website
|
en |
dc.title |
Kulturní aspekty reklamy - kulturní analýza mongolských a čínských webových stránek |
cs |
dc.title.alternative |
Cross Cultural Aspects of Advertising-Cultural Analysis of Mongolian and Chinese Web Sites |
en |
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Chovancová, Miloslava |
|
dc.contributor.referee |
Patráš, Vladimír |
|
dc.date.accepted |
2008-11-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
Cross-cultural marketing and advertising research, done by scientists, reveal important influences of culture on consumer behavior. Therefore to examine the cultural aspects of Mongolia in the field of advertising the study placed the following objectives: (1) To study how Mongolian society will be scored by cultural dimensions; (2) To determine the influence of nomadic civilization on the culture of Mongolian; (3) To determine the context level in communication of Mongolians; (4) To compare the context level in communication of Mongolians to Chinese; (5) To analyze the Mongolian and Chinese Websites from High -and Low context cultures. For the research step I, II we used Hofstede's (VSM-94) five-dimension and Hall's (1976) two-dimension models as our basic cultural value framework to compare two Asian countries' culture. For the survey 1608 respondents were selected with the aim to define the Mongolians according to Hofstede's 5 cultural dimensions. Also we have conducted a survey among 164 Mongolians and 159 Chinese in order to compare the context level in their communication. The survey-II reveals that the context level of communication of these Chinese and Mongolian people are equal from the statistical point of view. Research step III, measured the cultural similarities and differences on the Web by using Singh and Matsuo's (2005) conceptual framework. For the study 25 companies' websites from Mongolia and 40 companies' websites from China were selected. Result reveals that Mongolian and Chinese companies' websites show high context orientation. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/215
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
10710
|
|
dc.date.assigned |
2005-09-19 |
|
local.subject |
internetová reklama
|
cs |
local.subject |
sociokulturní aspekty
|
cs |
local.subject |
kulturní aspekty
|
cs |
local.subject |
Mongolsko
|
cs |
local.subject |
Čína
|
cs |
local.subject |
Internet advertising
|
en |
local.subject |
sociocultural aspects
|
en |
local.subject |
cultural aspects
|
en |
local.subject |
Mongolia
|
en |
local.subject |
China
|
en |