Sociální aspekty hry a hračky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sociální aspekty hry a hračky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kročková, Štefánia
dc.contributor.author Cagašová, Kamila
dc.date.accessioned 2010-07-17T01:03:23Z
dc.date.available 2010-07-17T01:03:23Z
dc.date.issued 2008-05-23
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/7143
dc.description.abstract Hra je stejně stará jako lidstvo samo. Hru a s ní spojené hračky nacházíme v archeologických nálezech z doby bronzové, s hrou se setkáváme jak u primitivních náro-dů, tak v moderních společnostech. Každý z nás se s hrou ve svém životě setkal a má s ní svou zkušenost. Provází nás od narození a je úzce spjata s vývojem osobnosti. Hra byla vždy původní školou života, a proto má nezastupitelný význam zejména v období dětství. Je prostředkem k vyjádření pocitů a názorů dítěte ve vztahu k sobě i druhým. Prostřednic-tvím hry a hraček dítě poznává svět a zapojuje se do něj. Hra je nejpřirozenějším projevem aktivity dítěte a má velký význam pro formování osobnosti a socializaci jedince. Období předškolního věku bývá právem nazýváno zlatým věkem hry, kdy hra je dominující činnos-tí v životě dítěte, přináší mnoho pozitivních zážitků a podnětů. Mnohým dospělým může hra připadat jako ztráta času, ale pro dítě není důležitý výsledek nebo cíl hry, ale samotný proces hraní. Hra je příležitostí, kdy můžeme dítě hlouběji poznat a tak i lépe vychovávat, porozumět mu. Ne nadarmo se říká, že kdo si hraje, nezlobí. cs
dc.format 79 s. 10 s. příloh cs
dc.format.extent 1778351 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Pouze v rámci univerzity
dc.subject hra cs
dc.subject hračka cs
dc.subject výchova cs
dc.subject socializace cs
dc.subject vrstevnická skupina cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject game en
dc.subject toy en
dc.subject education en
dc.subject socialization en
dc.subject contemporary group en
dc.subject pre-school age en
dc.title Sociální aspekty hry a hračky cs
dc.title.alternative Social implications of games and toys en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Masariková, Anna
dc.date.accepted 2008-06-25
dc.description.abstract-translated The game is as old as the humankind itself. Games and toys connected with them can be found in archeological findings of the Bronze Age, as well as in the modern civilization. Everybody already met the game in his or her life and everybody has some experience with it. The game accompanies us from our birth and it is tightly connected with the develop-ment of our personality. The game was always the school of life and this is why it has irre-placeable position especially during the childhood. The game is a mean of expression of feelings and opinions related to himself or herself or to other people for every child. The child learns to understand the world and to participate in it by the games and toys. The game is the most natural activity for every child and it is very important for forming and socialization of child's personality. The pre-school age is often called the game age. Play-ing games is the dominant activity of every child; it brings many new experiences and in-puts. Many adults can consider game a waste of time, but playing the game, not the game output is important for children. Game is a chance to better understand our children and to thus to rear them better. There is a truth in saying "if the child plays, it is not naughty'q. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 7732
dc.date.assigned 2008-01-03
utb.result.grade A
local.subject předškoláci cs
local.subject hračky cs
local.subject sociální aspekty cs
local.subject preschool children en
local.subject preschoolers en
local.subject toys en
local.subject social aspects en


Files in this item

Files Size Format View
cagašová_2008_dp.pdfBlocked 1.695Mb PDF View/Open
cagašová_2008_vp.doc 53Kb Microsoft Word View/Open
cagašová_2008_op.doc 50.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account