Sociální aspekty hry a hračky
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Sociální aspekty hry a hračky |
Autor: |
Cagašová, Kamila
|
Vedoucí: |
Kročková, Štefánia
|
Abstrakt:
|
Hra je stejně stará jako lidstvo samo. Hru a s ní spojené hračky nacházíme v archeologických nálezech z doby bronzové, s hrou se setkáváme jak u primitivních náro-dů, tak v moderních společnostech. Každý z nás se s hrou ve svém životě setkal a má s ní svou zkušenost. Provází nás od narození a je úzce spjata s vývojem osobnosti. Hra byla vždy původní školou života, a proto má nezastupitelný význam zejména v období dětství. Je prostředkem k vyjádření pocitů a názorů dítěte ve vztahu k sobě i druhým. Prostřednic-tvím hry a hraček dítě poznává svět a zapojuje se do něj. Hra je nejpřirozenějším projevem aktivity dítěte a má velký význam pro formování osobnosti a socializaci jedince. Období předškolního věku bývá právem nazýváno zlatým věkem hry, kdy hra je dominující činnos-tí v životě dítěte, přináší mnoho pozitivních zážitků a podnětů. Mnohým dospělým může hra připadat jako ztráta času, ale pro dítě není důležitý výsledek nebo cíl hry, ale samotný proces hraní. Hra je příležitostí, kdy můžeme dítě hlouběji poznat a tak i lépe vychovávat, porozumět mu. Ne nadarmo se říká, že kdo si hraje, nezlobí. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/7143
|
Datum:
|
2008-05-23 |
Dostupnost:
|
Pouze v rámci univerzity |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
7732
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet